از جمله مواردی که در قیمت مجله خبری فرش تاثیرگذار است میتوان به تنوع نقش، تنوع اندازه و کیفیت بافت آن اشاره کرد. جنس فرش ماشینی متفاوت است؛ از معروفترین جنس فرشهای ماشینی میتوان به اکریلیک، پلیاستر و پلیپروپیلن اشاره کرد. فرشهای ماشینی از 50 سال قبل به ایران آمده اند که به دنبال حجم زیاد تقاضا برای فرشهای ماشینی در ایران و قیمت زیاد فرشهای دستباف، فرشهای ماشینی به زودی در ایران شناخته شدند. در این صفحه، هرچیزی که قبل از خرید فرش ماشینی لازم است بدانید را آوردهایم.
با کیفیت و تراکم های متنوع به نیازهای بازار هدف پاسخ داد. گذشته از تغییر متنوع طرح ها، تراکم و کیفیت مواد اولیه فرشهای ماشینی بهبود یافت. اكنون علاوه بر فرش های ماشينی كه با نخ های پلی استر، اكرليك و پلی پروپيلن بافته می شود، گاهی شاهد رقابت برخی فرش های ماشینی توليدی با نخ پشم، ویسکوز و ابریشم با فرش های دستبافت هستیم.
- فرشهای ماشینی صدها طرح متنوع دارد که پرفروشترین آنها میتوان به چیچک، ترنج، افشان، هندسی، ورساچه، مراکشی و کهنهنما که در شانهها و ترام یا رنگ و اندازههای متنوعی توسط دستگاههای فئق پیشرفته بافته میشود.
- محصولات چرمی این کارخانه از چرم درجه یک و بسیار لطیفی تولید می شود که حاصل کار دست صنعتگران ماهر به همراه جدیدترین تکنولوژی صنعت چرم دنیاست.
- با پیشرفت صنعت فرش بافی در کاشان بیشتر متخصصان نساجی و طراحی در شهر کاشان مستقر شدند بطوری که شرکت های طراحی نقشه و طرح ، بسیار حرفه ای اقدام به طراحی نقشه های جدید و سنتی فرش کاشان در فرش ماشینی کردند .
- پلی پروپیلن، نایلون، اکریلیک و ابریشم از الیافهای پرطرفدار هستند.
اهمیت یک فرش، بهقدری زیاد است که تمام دکوراسیون فضا را تحت تأثیر قرار میدهد. فرش ماشینی تریدی (سه بعدی) مکس کد 28 میتواند محیط را مدرن و امروزی نشان دهد. این فرش به دلیل طرح و رنگی که دارد، چه در مکانهای اداری و چه در منازل شما میرخشد.
در این مورد بر اساس تعداد نخ خابها در یک متر از فرش، تراکم و نوع فرش ماشینی مشخص میشود. بر اساس این مورد فرشها میتوانند 350، 440، 500، 700، 1000، 1200 و 1500 شانه تقسیمبندی شوند. برای مثال در فرش 700 شانه در یک متر از عرض فرش 700 نخ خاب وجود دارد.
قیمت فرش ماشینی
این روزها بسیاری از افراد دارای خانههایی هستند که متراژ کمی داشته و چندان دلباز نیست. همچنین جهت رفاه حال مشتریان برای حضور در فروشگاه، سرویس رایگان برای بازدید از فروشگاه در نظر گرفته شده است.
در سوی دیگر در فضا های آپارتمانی امروزی استفاده از قالیچه مرسوم تر است. ابعاد فرش نیز موردی است که در قیمت فرش ماشینی موثر است و همه آن را می دانند. برای اینکه یک فرش ماشینی خوب و با کیفیت با قیمت ارزان یا به عبارت بهتر، به قیمت مناسب خرید کنید، لازم است که ابتدا از بعضی از عوامل موثر در تعیین قیمت فرش ماشینی اطلاع داشته باشید. ما قبلا در مطلبی با عنوان “4 عامل موثر در قیمت فرش ماشینی” به نقش 4 عامل اصلی و کلیدی که بر قیمت فرش تاثیر دارند پرداختیم. در کلکسیون فرش کلاسیک ماهورمارکت می توانید انواع فرش 1200 شانه گل برجسته، فرش 1200 شانه ، و فرش 700 شانه و فرش 500 شانه را مشاهده بفرمایید.
فرش هایی که در طول چند سال گذشته تولید می شوند به حدی متراکم و ریزبافت هستند که گاهی برخی از خبرگان فرش دستبافت را به تردید می اندازند که فرشی که جلویشان پهن شده ماشینی است یا دستبافت. قیمت فرش ماشینی یکی از مهمترین عوامل در خرید فرش در بین خریداران میباشد . بطوری که مقایسه قیمت بین کارخانه های فرش اولین کار خریداران فرش میباشد .در بالا کیفیت های مختلف را برای خرید فرش کاشان به صورت مختصر توضیح دادیم که با مقایسه قیمتهر کیفیت میتوانیم بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنیم . البته فرش کاشان در بین کارخانه های فرش ماشینی از یک اعتبار بالاتری برخوردار هست که این مزیت و اعتبار را باید در قیمت فرش محاسبه کنید تا بهتر بتوانیم انتخاب کنیم. پیشرفت تکنولوژی و حضور آن در تمام ابعاد زندگی ما، موضوعی بدیهی است؛ این مورد بر روی انتخاب، مقایسه، خرید و… محصولات نیز تأثیر گذاشته است.
فرش ماشینی نهال 1200 شانه
همچنین تراکم فرش به تعداد گرههای فرش در هر متر مکعب از طول فرش اشاره میکند. در کل، تعداد رجهای طول فرش بیشتر از رجهای عرض فرش میباشد. هرچه تراکم و شانهی فرش بیشتر، شباهت آن با فرشهای دستباف نیز بیشتر میشود. در جامعه و فرهنگ ایرانی، فرش جزیی از زندگی و مقدمات آن است.
هرچه تعداد نخهای مورداستفاده در فرش بیشتر باشد و درجه شانه فرش نیز بالاتر باشد؛ بدیهی است که قیمت فرش ماشینی نیز بالاتر خواهد رفت. اگر قصد خرید قشنگ ترین فرش ماشینی را دارید؛ توجه به تعداد شانه را در نظر داشته باشید این مورد در نقشونگار تأثیر زیادی دارد. در هنگام خرید فرش ماشینی بخاطر داشته باشید بهترین راه برای شناخت کیفیت محصولات یک برند، تحقیق و پرس و جو از کسانی است که تجربه از آن محصول را دارند.