از کجا فرش دستباف ارزان بخریم سیب-بیا تو فرش

۱-روش ترکی باف (گره ترکی)این روش بافت بیشتر در مناطق ترک‌زبان، آذربایجان، زنجان و بخشی از همدان کاربرد بیشتری داشته و در برخی از روایات آن را به ترکان سلجوقی نسبت داده‌اند. گره ترکی به دلیل اینکه با قلاب بافته می‌شود و دارای گره‌های متقارن است دارای کیفیت بهتر، دوام و استواری بیشتری است. در این روش از شانه‌های کوچک استفاده می‌شود و چله‌ها تحت کشش شدیدی هستند. البته در سالهای اخیر بافندگان عشایری به بافتن فرش برای فروش و به سلیقه مصرف‌کنندگان روی آورده‌اند.

فرش دستبافت نقشه لچک ترنج تک خفتی کف ابریشم سایز 200 در 300

این طرح‌ها به مرور زمان و با ادغام شدن طرح‌های مختلف به وجود آمده اند . برخی از طرح‌های تلفیقی به جهت تلفیق زیبا و صحیح نقوش مختلف از جذابیت بالایی برخوردارند. در زمینه اینگونه فرشها به جای پرز پشمی از پرز ابریشمی استفاده می شود. به فرشهایی که پرز و چله آن از ابریشم باشد، تمام ابریشم می گویند. به فرشی که تار و پود آن از جنس پنبه و پرز آن پشمی باشد می گویند. لازم به ذکر است که در میان ایلات و عشایر به جای نخ پنبه از پشم استفاده می شود.

همه موارد ذکر شده در صورتی که برای الیاف از رنگ طبیعی استفاده شود، موجب بالا رفتن قیمت فرش می گردد. طرح های بته جقه ای علاوه بر ایران در طرح های فرش های بافته شده در هندوستان نیز دیده می شود. این طرح ها گاهی آنقدر بزرگ اند که چند تا از آنها کل فرش را پر میکنند.

هر فرشی دنیایی از هنر است که عدم اطلاع از چگونگی مراقبت از این فرش می تواند زیبایی فرش شما را خدشه دار کند. در صورتی که علاقمند به هنر اصیل ایرانی هستید می توانید محصولات ما را مشاهده کنید. فرش دستبافت همانگونه که از نامش بر می آید با دستان هنرمندان گره به گره بر روی هم قرار گرفته تا فرشی زیبا و خوش نقش و نگار به بار بنشیند. فرش دستباف از لحاظ بافت با مجله خبری فرش دست که کار پر زحمتی می باشد و هم به دلیل استفاده از نوع نخ مصرفی استفاده شده در بافت مانند ابریشم گرانبها می باشد. فرش تمام ابریشم قم بافته اساتید مشهور، فرش دستباف هریس تبریز، فرش طرح علیا، فرش طرح ماهی، فرش طرح خطیبی، فرش نقشه سالاری، فرش موج مهر تبریز و بسیاری دیگر از معروف ترین فرش های دستباف را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از آریاس بخواهید.

فرش‌های پیش از اسلام[ویرایش]

مفتخریم که با نزدیک به یک قرن سابقه٬ در زمینه تولید و عرضه فرش های دستباف ایرانی، میزبان شما عزیزان در گروه فرش دستباف هنر پارسه باشیم. این تنوع به قدری زیاد است که اگر به بازار فرش سر بزنید می توانید فرش هایی را در یک روز پیدا کنید که قیمت هر متر مربع آن صد برابر یا بیشتر دارای اختلاف در قیمت است! این تفاوت در قیمت یک محصول می تواند برای کسانی که از آن اطلاعی ندارند گیج کننده باشد. در این مقاله سعی داریم تا برخی از جنبه های مهم ارزیابی و قیمت تمام شده فرش دستباف را در نظر بگیریم.

فرش دستباف کاشمر ایران طرح خطیبی ۷۹۲

ترنج‌ها از تقوش اسلیمی و ختایی تشکیل شده‌اند که اکثراً به شکل دایره و بیضی اند ولی در شکل‌های لوزی و… نیز دیده می‌شوند. گاهی ترنج در فرش را مانند خورشید در آسمان می‌دانند و گاهی نیز از آن به عنوان حوض در میان گلستان یاد می‌کنند. ترنج‌ها دو دسته کلی دارند ۱_ترنج‌های پیوسته ترنج‌هایی که علاوه برقرارگیری در کنار یکدیگر به یکدیگر وصل هستند. ۲_ترنج‌های سراسری تک ترنجی است که اصولاً بخش اعظمی از طرح قالی را تشکیل می‌دهد. لچک‌ها نیز بر دو نوع کلی اند لچک پیوسته اینگونه لچک‌ها طوری ادامه پیدا کرده‌اند که در حاشیه قاب فرش ادامه پیدا می‌کنند و به یکدیگر متصل می‌شوند. لچک ناپیوسته اینگونه لچک‌ها با یکدیگر هیچ گونه اتصالی ندارند.

  • به علاوه بین قیمت مدل‌ها و طرح‌های متنوع از این نوع فرش‌ها، تفاوت قیمتی وجود دارد که به وضوح آشکار می‌باشد.
  • استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی شهر فرش فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • گواه این ادعا، فرش «پازیریک» با قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال است که سال ۱۹۴۷ در گور دخمه‌های یخ‌زده آلتایی در نزدیکی مرز مغولستان و روسیه از سوی «سرگی رودنکو»، باستان‌شناس سرشناس روسی کشف شد.
  • طرح‌های بسیار ظریف و نفیسی که بر روی قالی‌های دستباف توسط هنرمندان کاشانی پیاده می‌شود موجب این محبوبیت شده است ، به‌گونه‌ای که شهر کاشان در عهد صفویه یکی از فاخرترین و بهترین مراکز تولید فرش و قالی دستباف بوده است.