اولین فروشگاه اینترنتی تخصصی فرش دستباف-بیا تو فرش

بافت تخت یک پوده است و به شیوه‌ی حصیری بافته می‌شود یعنی در هر رج، چله زیر و رو می‌شود و تارها، یکی در میان از پشت قالی دیده می‌شوند. فرش شهری‌باف که به وسیله‌ی بافنده‌ی شهرنشین بافته می‌شود، ظریف است و رج‌شمار آن بالاست و دارای نقشه و طرح ویژه‌ای است. اسدالله وثوقی ایرانی دیگر پیشکسوت فرش ایران در شهر اردبیل است که در ابتدا کار خود را با فرش‌هایی با ابعاد کوچک آغاز کرد و به تدریج بر ابعاد فرش‌های تولیدی خود افزود.

فرش دستباف اردکان ایران طرح صبا

سعی کنید به صورت مستقیم با خود بافنده ملاقات داشته باشید و قیمت نهایی را از او بپرسید. درون مایه تشکیل دهندهٔ آن نقش ماهی را به یاد می‌آورد. اشکال درختان و شاخ و برگ و بوته‌ها، عناصر اصلی این طرح هستند. به فرشهایی که در اندازه های ۳×۲ متر،۵/۳×۵/۲ متر،۴×۳ متر،۴×۶ متر باشد، گفته می شود.

هنر فرش بافی در شهر تبریز مانند کاشان از دوره صفویه آغاز شد که این امر در اوایل کار به بخش‌های روستایی مرتبط بود و کم‌کم در کارگاه‌های بزرگ قالی بافی نیز جایی باز کرد. تبحر و تخصص بی‌نظیری که هنرمندان تبریزی در تولید فرش‌های دستباف دارند موجب شده است که ظریف‌ترین و خوش نقش و نگارترین فرش‌های ایران در این شهر بافته شود. قالی بافی در شهر تبریز به صورت گره با قلاب و متقارن است که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد ، با این حال به طور حتم انتخاب محصول این شهر جهت پهن کردن در منازل ایرانی می‌تواند بی‌نظیر باشد. با توجه به تاریخچه کهنی که در تولید فرش و قالی دستباف ایرانی وجود دارد در حال حاضر می‌توان گفت محصول بافته شده به دست هنرمندان ایرانی جزو بهترین و زیباترین نوع فرش در دنیا است که این امر از نظر کارشناسان بین‌المللی فرش تایید شده است. قطعا هر شخصی برای خرید فرش دستباف به مغازه می رود از قبل به این نکته توجه کرده است که چه هدفی برای استفاده از فرش دارد؟ هدف شما تعیین می کند که ابعاد فرش دستبافتان چه میزان باشد.

نوعی قالی است که زمینه آن از پود ضخیم و نازک تشکیل شده و نقش گل و بوته ها پرز دار می باشد. فرش عشایری و ایلی مثل فرش روستایی، ساده و ابتدایی است با نقوش برخاسته از محیط و زندگی ایل نشینان. فرش ایلی در اندازه‌های کوچک به صورت زمخت و درشت‌باف عرضه می‌شود.

فرش دستباف سنندج طرح لچک و ترنج سایز پشتي رنگ زمینه لاكي رنگ حاشیه سرمه اي کد ۳۷۳۸۲ سایز ۱٫۰۴ در x 0.61

به لحاظ شکل و فرم به مدد خطوط انواع نقوش انسانی، گیاهی، جانوری، تلفیقی، اماکن ایجاد می‌شود و از لحاظ بافت که همان وزن و آهنگ کلی کار است در انواع تک موضوعی، خشتی، قاب قابی، محرمات، لچک ترنجی، بندی. محققین برای شواهدشان بر منابع اولیه نظیر انجیل و آثار هومر و بسیاری از مؤلفین و نویسندگان دیگر به جهت جبران مجله خبری فرش فقدان شواهد تاریخی مذکور تکیه دارند متأسفانه آن‌ها با اتکا به ترجمه‌های موجود اولیه اغلب به خاطر خطای ترجمه و عدم درک درست گمراه شدند. یکی دیگر از شهر هایی که در زمینه بافندگی فرش دستبافت مهارت دارند شهر نایین می باشد. هنر بافندگی فرش در این شهر نیز مانند شهر اصفهان و تبریز حرفه ای و خاص انجام می شود.

نه تنها فرش دستبافت بلکه از هر وسیله ارزشمند دیگری اگر به‌درستی نگهداری نکنید، آسیب می‌بیند. وظیفه ما در برابر کالاهای اصیل و گرانبها حفظ آن‌ها در برابر آسیب دیدگی است. فرش ایرانی و به‌خصوص نوع دستباف آن میراث بسیار با ارزشی است.

کارشناسان آقای فرش ضمن جانمایی فرش مدنظر در دکوراسیون منزل شما، مشاوره های لازم در خصوص انتخاب بهترین فرش و حفظ و نگهداری آن را به شما ارائه ی دهند. ضمانت و خدمات پس از فروش کامل، امکان عودت محصول، حمل رایگان و … تنها بخشی از خدماتی است که می توانید از آقای فرش دریافت کنید. به بیانی ساده‌تر فرش دست باف ایرانی نه تنها در کشورمان، بلکه در سراسر جهان دارای شهرت و ارزش قابل توجهی بوده و همیشه به عنوان یک کالای صادراتی با ارزش شناخته شده است.

  • نمونه هایی از این طرح می توان به افشان دست گل، اقشان اسلیمی، افشان شاخه پیچ و افشان شاه عباسی اشاره کرد.
  • معمولا رجشمار یا تراکم بیشتر گره‌ها، بر قیمت فرش می‌افزاید.
  • فرش های دستباف قم دارای رنگ بندی خاص با طرح های متنوع می باشد.
  • پشم و موی حيوانات اولين يافته‌های بشر برای برآوردن اين نياز بود و متعاقباً پوست اين حيوانات اولين زيرانداز يا به عبارت ديگر، فرش آنها بود.
  • چه فرش را تنها برای استفاده می‌خرید، چه قصد سرمایه گذاری دارید؛ قدرت انتخاب و اعمال سلیقه‌تان تحت تاثیر قیمت فرش است.