باربیکیو و انواع باربیکیو ها و کاربرد آنها آشپزآلات

استفاده از منقل های حاوی زغال برای کباب کردن روشی متداول است که در آن ماده غذایی با سرعت فراوان و در حرارت مستقیم آماده می شود. اگر چه این روش ساده و آسان است ولی دارای معایبی نیز می باشد. باربیکیو یکی از روش های سالم برای کبابی کردن بسیاری از غذا ها می باشد که مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. اصل کلمه باربیکیو از زبان قبیله هندی کارائیب به نام Taino گرفته شده است که بعدها برای اولین بار توسط یک کاوشگر اسپانیایی در سال 1526 به کار برده شد. در واقع پخت غذا با حرارت غیر مستقیم و در مدت طولانی را باربیکیو می گویند که این روش بر روی میله های داغ انجام می شود. اما مراقبت از موها، لباس‌ها، ریه‌ها و چشم‌های میهمانان شما نیز بسیار مهم است.

نکات مهم در خرید باربیکیو

باربیکیو و انواع باربیکیو ها و کاربرد آنها آشپزآلات با توجه به بازار تقاضا برای این محصول، دست به طراحی انواع متنوعی از منقل کبابی باربیکیو باغی زدند. تنوع این محصولات این امکان را به شما می دهند که با توجه به بودجه و فضایی که قصد دارید از آن استفاده کنید باربیکیو باغی مناسب را انتخاب کنید. از عوامل ناخوشایندی که در ارتباط با کباب پز ذغالی مطرح می گردد نیاز به نظافت پس از پخت و پز است.

  • که قسمت زیرین آن که زغال در آن قرار می‌گیرد، مانند کتری می‌باشد.
  • دقت کنید که شما باید مکان مناسبی را در باغ برای اجرای کوره سنگی خود پیدا کنید.
  • اما در روش گریل کردن، مواد غذایی در برابر آتش مستقیم قرار گرفته و باید زمان کمتری روی آتش قرار بگیرد تا نسوزد.
  • یکی دیگر از سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که باربیکیو گابیونی چیست؟ در ادامه پاسخ این سوال را در اختیارتان قرار میدهیم .
  • اگر لوله‌کشی گاز در محوطه ویلای شما وجود نداشته باشد، مجبور به استفاده از کپسول‌ها هستید که تعویض و جابه‌جایی آن‌ها ممکن است شما را به زحمت بیندازد.
نوع دیگری از باربیکیو که اخیراً بسیار رواج پیدا کرده است باربیکیو برقی می باشد . همچنین می توان انواع مختلف باربیکیو را به لحاظ جنس باربیکیو دسته بندی کرد . شما انواع مختلف این محصول را می توانید در محیط اطراف خود به سادگی مشاهده کنید . باربیکیو سیمانی و باربیکیو سنگی نیز به نوبه خود طرفداران زیادی دارند .

البته باربیکیوهای ذغالی نسل جدید ظاهر مدرن‌تر و عملکرد بهتری نسبت به نسل قدیمی انواع کباب‌ پز ها دارند و گزینه‌ی ایده‌آل‌تری برای فضاهای باز می‌باشند. در این باربیکیوها به جای گاز از زغال چوب برای پخت غذا استفاده می‌شوند. همینطور باربیکیوهای گازی به شما این امکان را می‌دهند که حرارت را کنترل کنید و در عین حال پخت کامل و یکنواختی را تجربه نمایید.

اگر ایده به‌کارگیری یک کباب پز ذغالی و گازی را روی روف گاردن نمی‌پسندید، می‌توانید باربیکیوی سنگی را امتحان کنید. این نوع کباب پز در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه علاقمندان به طبخ کباب بوده است. این مدل از باربیکیو از گاز شهری انرژی مورد نیاز خود را تامین می کند و در جنس های مختلف چدنی، آجری ، استیل و … تولید می شوند .

باربیکیو صنعت کاران بدون اجاق بغل مدل san50

باربیکیو یعنی استفاده مستقیم از حرارت برای پخت غذا های مختلف . در این روش مواد غذایی مختلف به صورت مستقیم و بدون واسطه بر روی حرارت آتش قرار می گیرند . البته گاهی اوقات افراد مواد مختلف را برای طعم بهتر چرب می کنند . باربی کیو را می‌توان یکی از اصلی ترین وسیله ها برای طبخ غذا دانست . در واقع همزمان با کشف آتش بودی که انسان از انواع باربیکیو برای پخت غذا استفاده کرد .

یکی از نکاتی که برای افزایش عمر مفید محصولات بسیار مهم می باشد ، میزان نگهداری و نظافت محصولات مختلف می باشد . اگر شما وسایل مختلف خود را به طور منظم مورد نظافت و نگهداری قرار دهید ، تا حدود زیادی می توانید هزینه های تعمیرات آن را کاهش دهید . یکی از وسایلی که نیاز به نگهداری منظمی دارد باربیکیو می‌باشد ، که به دلیل وجود آلودگی های مختلف باید به صورت دوره ای نظافت شود . باربیکیو های ذغالی به دلیل اینکه باقی مانده زغال و خاکستر ، آلودگی زیاد ایجاد میکند باید مدام نظافت شوند . اگر امکان این را دارید که بعد از هر استفاده کباب پز را نظافت کنید ، می توانید یک شرایط ایده آل برای کباب پز خود ایجاد کنید .

این مدل کباب پز از مدلهای جدید شرکت ضیافت می باشد که قابلیت پخت۹سیخ کباب به طور همزمان را دارد ونسبت به مدلهای دیگر از نظر کیفیت قطعات و کیفیت پخت حرفه ای تر می باشد . در زمان خرید باربیکیو باید برندی را انتخاب کنید که متناسب با سطح رضایت مندی شما باشد. به همین خاطر قبل از خرید درباره انواع برندهای باربیکیو ذغالی اطلاعات کسب نمایید. برای اینکه بتوانید به راحتی از این محصول استفاده کنید ، بهتراست نمونه‌هایی را انتخاب کنید که تجهیزات جانبی کاملی داشته باشد.

اگر به غذاهای کبابی علاقه دارید بهترین گزینه برای شما باربیکیو ذغالی است. حتما تا به حال در جمع دوستان در مسافرت یا خانه هوس غذاهایی را کرده اید که باید آنها را با ذغال کباب کرد. باربیکیو ذغالی مخصوص این کار طراحی شده تا شما بتوانید انواع غذا ها را کباب کرده و نوش جان کنید.