خرید جدیدترین مدل فرش ماشینی پرفروش ترین مدل ها مجله ایران راگ-بیا تو فرش

در بوته دو قلو همان گونه که در نامش پیداست دو بوته به اندازه هم در کنار یکدیگر هستند. به طرح بوته‌ای که شبیه به شکل کاج متوسط می‌باشد، طرح بوته ترمه ای می گویند. در قسمت زمینه و در دو گوشه ی طرح محرابی ستون دار، دو ستون را مشاهده می کنیم که محراب ها را نگاه داشته است. بر روی این ستون ها نیز از نقش و نگارها و تزئیناتی برای جلوه بیشتر ستون ها استفاده شده است.

طرح فرش ایرانی | معرفی انواع مدل فرش

لازم نست همه چیز متقارن باشد مثلا می توانید میز جلو مبلی را خارج از مرکز فرش بگذارید. جهت مشاهده ویژگی های محصول و خرید فرش روی تصویر فرش کلیک کنید. درصورتیکه، فرش های کاشان دارای ویژگی های ذکر شده را داشته باشند می توان نسبت به کیفیت مجله خبری فرش و اصالت آن ها مطمئن بود. طرح مانا یکی از طرح های است که دارای طرفداران بسیاری در بازار است و در رده 700 شانه می باشد که در سال 99 و سال 1400 یکی از طرح های برتر و شناخته شده در جهان شناخته شد و تقریبا فروشی بسیار بالا داشت.

فرش ایرانی همواره در فرهنگ ایرانی و زندگی روزمره مردم آن جا افتاده و عمیقاً باقی مانده‌است. برخی کارخانه‌های فرش جدید ۱۴۰۱ به فرش سنتی ایرانی رنگ و بویی امروزی بخشیده‌اند که دارای ارزش احساسی و ماندگار است. بدون شک از پرفروش‌ترین فرش‌های سال می‌توان شکارگاه را نام برد.

  • فرش‌های پتینه با شکل و طرح کهنگی و رنگ و رو رفته تولید می‌شود که نسبت بهفرش‌های ماشینی فانتزیاز زیبایی منحصر به فرد و خاصی برخوردار هستند.
  • طرح بوته کرمان شبیه به طرح بوته جقه بوده ولی دارای زمینه سبز سیر می باشد.
  • رنگ‌ها نباید زیاد چشم را اذیت کنند و همچنین اینکه باید دارای تناژ آرامش‌بخش باشند.
  • احتمالا می پرسید که این یعنی چی؟ یعنی چون فرش ماشینی با دستگاه بافته می شود، الیاف آن نیز مصنوعی است و با دستگاه ریسیده می شود.
  • فرش های مدرن و فانتزی دارای طرح های بسیار جدید و جوان پسند هستند.
پایه و اساس طرح ماهی را یک شکل لوزی تشکیل می دهد که با گل و پره های چرخ و فلکی که در چهار گوشه این لوزی قرار گرفته اند، تزئین شده است. در بخش بالایی و زیر این پره های چرخ و فلکی نیز گلهای زیبا و رنگارنگ قرار میگیرد. از این جهت می توان طرح ماهی را یکی از انواع “فرش طرح بندی یا واگیره ای” دانست. پس از اسلام، نقش مایه ماهی در این طرح ها به گل و برگ تبدیل شده و از آن زمان به بعد بافندگان فرش از بافتن نقوش حیوانات در فرش خودداری کردند. اگرچه این دسته را می توانستیم زیر مجموعه دسته قبلی به عنوان یکی از عشاق معروف بیاوریم، اما وسعت شهرت و تعداد زیاد فرشهای بافته شده با این موضع باعث شد که طرح لیلی مجنون را به عنوان یک دسته جداگانه در نظر بگیریم.

این طرح از انواع فرش های ماشینی است که ۱۲۰۰ شانه و دارای تراکم ۳۶۰۰ می‌باشد. رنگ‌بندی این نوع فرش مختص خودش است و شامل روناسی، دودی و نقره‌ای می‌باشد. قالی و فرش ماشینی هر کدام جزو روش های ساده و کم هزینه برای جذاب نشان دادن دکوراسیون داخلی منزل هستند. خیلی از افراد قدرت خرید قالی و فرش دستبافت را ندارند، ولی می توانید نمونه های ماشینی را که دارای طرح های زیبایی هستند را تهیه کنید.

ترکمنی قاب یمونی، ترکمنی شانه‌ای، ترکمنی غزال گز(چشم آهو)، ترکمنی آخال، ترکمنی چهار قاب، ترکمنی خورجینی و ترکمنی قاشقی طرح‌های فرعی این دسته را تشکیل می‌دهند. توجه داشته باشید بعضی‌ از فرش‌‌های تولیدی بسیار خاص تنها در یک سری بافته می‌شوند. جهت تماشا و اطلاع از فرش جدید ۱۴۰۱ با قیمت منحصر به فرد به وب سایت اینترنتی دیجی فرش مراجعه فرمایید و از لیست قیمت‌ها مطلع گردید.

6. طرح گل و گیاه:

فرش آشپزخانه به این دلیل که مختص فضاهای آشپزخانه و مطبخ است، از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که خانم‌های خانه‌دار بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می‌گذرانند و محیط باید شیک و تمیز باشد. یکی از پرفروش‌ترین فرش های امسال طرح ترنج فیلی ۷۰۰ شانه است که جذابیت فوق‌العاده و جلوه شیکی ایجاد می‌کند. در وسط این فرش ترنجی بافته‌شده است که مانند فرش‌های دوره عباسیان دیده می‌شود که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. با گذشت زمان و تغییر سلیقه مردم، همراه با واردات فرش از کشورهایی چون ترکیه و بلژیک، الگوهای فرش ماشینی نیز تغییر کرد و طرح فرش ماشینی مدرن تولید ایران وارد بازار شد. طرح‌های مدرن شامل اشکال هندسی، هنری و حتی به شکل‌ ساده و بدون طرح فرش ماشینی، امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است و مناسب برای استفاده در انواع سبک‌های مدرن و مینیمال است. طرح گلنار از دسته بندی فرش های 1200 شانه تراکم 3600 است که در سبک فرشهای افشان بدون ترنج طراحی شده است .این نقشه از فرش دارای چند رنگ زمینه و حاشیه است /با کلیک روی تصویر بالا به صفحه این فرش مراجعه کنید.

فرش دستباف‌نما افرند