دیتیل انواع بتن و کاربرد آن‌ها از صفر تا صد مرکز آموزش های کاربردی

ترکیب بتن و میلگرد فولادی، رایج‌ترین روش ساخت بتن آرمهدر شرایط محیطی مختلف، احتمال خوردگی فولاد وجود دارد. با توجه به میزان وخیم بودن شرایط، معمولا میلگردهای اپوکسی، گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. میلگردهای GFRP نیز از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه در محیط‌های مستعد خوردگی هستند.

این امر به‌ویژه در زمستان‌ها هنگامی‌که هوای سرد به شما امکان استفاده از انواع دیگر بتن را نمی‌دهد، بسیار مفید است. شرکت بتن پژوهان ایرانیان با هدف تجاری سازی و صنعتی سازی یافته‌های پژوهشی تاسیس گردیده است. این شرکت علاوه بر انجام خدمات تخصصی مشاوره‌ای و پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای، اجرای موضوعات تخصصی را نیز در برنامه کاری خود دارد. از افتخارات ما ارایه مشاوره و اجرای پروژه‌های حساس، استراتژیک و صنعتی مطابق با استانداردهای جهانی و بین المللی می‌باشد.

در این روش، از آن جا که فشار در درون لوله ی پمپاژ کننده ی بتن، بیشتر از فشار هواست، این فشار سبب تراکم بیشتر و بتن ریزی راحت تر می‌شود. بسیاری از بخش های یک سازه ، می‌توانند در یک کارگاه تولیدی ، تولید شده و سپس ، برای مونتاژ خریداری شده و به مکان پروژه انتقال یابند. آن بخش از سازه که از بتن ساخته شده باشد و برای مونتاژ ، به مکان پروژه انتقال یابد را ، بتن پیش ساخته گویند.

بتن مورد استفاده باید ذاتاً سیال و دارای مواد ریز کافی و همچنین آب برای پر کردن حفره‌ ها باشد. هرچه ماده ظریف‌ تری در آن استفاده شود، کنترل بیشتری روی مخلوط حاصل خواهد شد. درجه بندی سنگدانه درشت استفاده شده، باید ماهیت پیوسته ای داشته باشد. از دیگر انواع بتن می‌توان به بتن تقویت شده با الیاف اشاره کرد.

مصالح اساسی مورد استفاده در بتن غلتکی شامل آب، مواد سیمانی (سیمان و پوزولان)، ریزدانه و درشتدانه قالب بتن سپنتا است. بیشتر پروژه‌ های بزرگ از واحد های بتن پیش تنیده استفاده می‌کنند. این مهم یک روش خاص است که در آن میله‌ های استفاده شده در بتن، قبل از اعمال بار واقعی تحت فشار قرار می‌ گیرند. در طول مخلوط کردن و قرار دادن بتن، این میله‌ های کششی محک در محل قرار گرفته و از هر انتهای واحد سازه نگه داشته می‌ شوند.

  • این بتن در واقع همان بتن معمولی ساخته شده با سیمان پرتلندی است که در آن به‌جای بخشی از آب یک لاتکس استفاده می‌شود.
  • از این بتنها جهت آجرکاری، سنگ‌چینی، پر کردن درزها، سیمان‌کاری و نماسازی استفاده می‌شود.
  • بتن سبک در واقع به نوعی از بتن گفته می ‌شود که وزن آن در هر متر مکعب یک الی یک‌ و نیم برابر کمتر از بتن معمولی باشد.
  • عمل آوری عبارت است از حفظ رطوبت بتن تا زمانی که واکنش بین سیمان و آب تکمیل شود.

دیتیل انواع بتن و کاربرد آن‌ها از صفر تا صد مرکز آموزش های کاربردی

بتن آرمه اصطلاح رایجی است که به یک عضو (یا دال) بتنی که حاوی آرماتورهای فولادی برای افزایش مقاومت بتن و سازه است داده می شود. ماده ای که از ترکیب بتن و میلگردهای تقویت کننده حاصل می شود، بتن مسلح نامیده می شود. در این نوع از انواع بتن مقاومت کششی و شکل پذیری نسبتاً پایین بتن با گنجاندن آرماتورهایی با مقاومت کششی یا شکل پذیری بالاتر جبران می شود.

بتن های سبک به چهار دسته تقسیم بندی می شوند:

در برخی از انواع بتن‌های قابل‌نفوذ در هر دقیقه چندین گالن آب از سطح آن عبور می‌کنند. «بتن تقویت شده با الیاف» ، از انواع بتن آرمه است که معمولا از ترکیب ملات سیمانی با الیاف فولادی مجزا ساخته می‌شود. مش، الیاف بافته شده و سیم‌ها/میله‌های بلند، از الیاف مجزای مورد استفاده در این نوع بتن به شمار نمی‌روند. بتن الیافی اغلب در شاتکریت و به منظور تقویت دیواره‌های سازه‌های نگهبان یا تونل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع بتن آرمه برای ساخت دال‌های روی زمین و پیاده‌رو‌ها نیز کاربرد دارد.

پیام بگذارید لغو نظر