فرش ایرانی معرفی تصویری انواع طرح و نقشه در قالی ایرانی-بیا تو فرش

تا جایی‌که علاوه بر طرح‌های کلاسیک و تلفیقی بسیاری از فرش‌های ماشینی مدرن تولید ایران نیز از نظر کیفیت و طرح با فرش‌های خارجی چون ترک و بلژیکی برابری کرده و به خارج از کشور صادر می‌شود. با تولید انواع فـرش‌ دستباف در بازار ایران و جهان باید زمـان خرید این محصول دقت زیادی به‌ خرج داد. فرش دستباف ایرانی به‌ طور کلی در 3 قالب ترنج، خشتی و افشان بافته می شود که نوع ترنج آن از همه پرطرفدارتر است. این نوع فرش حاشیه‌ ای پهن در اطراف، طرح‌های بیضی و دایره در میانه دارد.

فرش‌های طرح‌ شاه عباسی

در حاشیه این فرش حاشیه باریک و پهن وجود دارد که حاشیه پهن توسط دو حاشیه باریک (حاشیه کوچکتر یا نازکتر)، محاصره شده است. در سر تا سر این حاشیه این فرش گل های شاه عباسی پراکنده شده است. اما در فرش ماشینی نامگذاری ها با توجه به شکل ظاهری و طرح فرش صورت می گیرد.

اگر فرش را با وسیله جالب دیگری مانند مبل یا یک مجسمه و تابلو هنری ارتباط دهید، در انتخاب مکان مناسب برای پهن کردن فرش خیلی راحت تر تصمیم می گیرید. مصلا رنگ فرش را با رنگ مبل ست کنید البته حتما نیاز نیست مبل باشد. تابلو نفاشی یا هر دکوری دیگری می تواند المانی مشابه با فرش داشته باشد. حتی اگر فرش شما طرح خیلی پیچیده ای دارد باز هم بهرت است آن را با یک اقر مشابه دیگر که در منزل دارید هماهنگ نمایید.

  • انواع مدل های فرش کاشان به عنوان فرش های ماشینی فوق العاده باکیفیت و دارای تنوع بالا در بازار شناخته شده اند.
  • و همچنین سرعت و شایستگی را نشان می‌دهد و نوید دهنده تکنولوژی و پیشرفت‌های علمی است.
  • بهترین مدل فرش برای پذیرایی چه مدلی است؟ امروزه انواع کفپوش برای کف اتاق پذیرایی وجود دارند از جمله سرامیک، سنگ، پارکت و موارد دیگر که فرش و موکت یکی از این موارد است.
  • یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین مدل‌های فرش ماشینی،فرش گل برجستهاست.
  • این مدل فرش‌ها دارای تنوع رنگی و طرحی بسیاری هستند و مانند فرش‌های ماشینی دست شما را در انتخاب باز می‌گذارند تا بهترین و متناسب ترین مدل فرش را برای سالن پذیرایی انتخاب کنید.
به رنگ‌های موجود در فضا، وسایل و مبلمان توجه کنید و متناسب با آن‌ها رنگ فرش را انتخاب کنید. در طرح تلفیقی قاب قابی، قاب های مربع یا مستطیل شکل در سرتاسر فرش قرار گرفته است که باعث شده است این طرح ها در گروه فرش خشتی قرار گیرد. داخل هر یک از این قاب ها معمولا با طرح های گوناگونی مانند بته، محرابی، درختان پر شکوفه و گل و برگ هایی شبیه قالی کرمان آراسته می شود.

یکی از جدیدترین طرح فرش ماشینی ، فرش ماشینی افرند ۷۰۰ شانه گل برجسته زمینه ذغالی-طلاییکد ۷۷۷۰ یکی از فرش‌های کلاسیک مجموعه افرند می‌باشد که با نقشی زیبا و کیفیتی بسیار بالا، برای شما مشتریان عزیز ارائه شده است. ما در تولید این فرش، الیافی را به‌کار برده‌ایم که در مقایسه با نخ‌های دیگر فرش های ماشینی از مقاومت بیشتری برخوردار است و رطوبت کمتری را به خود جذب می کنند. فرش ماشینی از تنوع بالای برخوردار است و مدل فرش جدید شامل یک طرح ونقشه نمیشود بهمین خاطر به راحتی مدل فرش جدید ۱۴۰۱ بیش از 10 طرح و نقشه میشود. یکی از جدیدترین مدل فرش پذیرایی ماشینی که ممکن است نام آن را شنیده باشید فرش شگی است.

، لچک و ترنج و طرح های سراسر گلدار و بیش از همه طرح هراتی، به کار گرفته می شود. البته در فرش دستباف خراسان بافت طرح های سبک هندی نیز رواج دارد. این طرح ها صرفا توسط بافندگان بلوچ و ترکمن این منطقه بافت می شوند. یکی از ویژگی های خاص فرش نایین دستباف، که آن را از فرش اصفهان و دیگر فرش ها متمایز می کند، ظرافت در بافت این فرش دستباف و همچنین کیفیت بالای الیاف آن است. این ویژگی باعث شده است که ارزش هنری این طرح افزایش یافته و در بازرهای های جهانی از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار باشد. عموما پشم و کرکی که برای بافت این فرش ها به کار گرفته می شود ناب و خالص بوده است.

نمونه مدل های فرش پذیرایی

اغلب فرش های نماز و سجاده فرش مسجد ها را با طرح های محرابی تولید می کنند. این قبیل از طرح ها و نقشه های فرش ایرانی از گذشته های دور تا کنون توسط مردم و دست اندر کاران صنعت فرش ایران از مجله خبری فرش بافندگان و طراحان و تجار و کسبه تا دلالان و واسطه ها برای شناسایی طرح و نقشه ها صورت گرفته است. این نام ها در طول سالیان سال نسل به نسل و دهان به دهان چرخیده تا به ما منتقل شده است.

فرش ماشینی محتشم طرح چهل تکه کد 100509 زمینه لاکی

طرح فرش ماشینی افشان از طرح‌های اصیل و پرکاربرد فرش‌های ایرانی است که مانند دیگر طرح‌های سنتی انواع متفاوتی دارد و معمولا با نقش‌های اسلیمی چون شاخ و برگ، حیوانات، گل و گیاه یا بوته بافته می‌شود. در طرح افشان، برگ‌ها، گیاهان، غنچه‌ها یا دیگر طرح‌ها در کل سطح فرش به‌صورت پراکنده بافته می‌شود. پراکندگی و حالت افشانی این طرح فرش ماشینی آن را بسیار خاص کرده است. این طرح فرش ماشینی در انواع طرح‌های افشان تارا، افشان ساوش، افشان یادگار، افشان اسلیمی، افشان گل ریز، افشان درباری موجود است. طرح فرش ماشینی افشان در تعداد رنگ‌های 8 رنگ، 10 رنگ و 14 رنگ بافته می‌شود و از محبوبیت زیادی در بین خریداران فرش ماشینی برخوردار است.

اگر شما هم به دنبال یک فرش جدید نرم و لطیف هستید، انواع فرش جدید مدرن برای شما مناسب خواهند بود. فرش اتاق‌خواب باتوجه‌به اینکه در یک فضای مهم قرار می‌گیرد، انتخاب آن بسیار اهمیت دارد. اتاق‌خواب باید اتاقی آرام و دلپذیر باشد که شما در آن بتوانید به‌راحتی استراحت کنید و به همین دلیل رنگ‌بندی فرش‌های اتاق‌خواب بسیار مهم است.