مدل فرش پذیرایی و نشیمن + 50 مدل کلاسیک و جدید فرش مستطیل و دایره برای تمام سلایق-بیا تو فرش

این فرش با پرز بلند خود، نسبت به فرش‌های قدیمی تفاوت ایجاد کرده است. به علت اینکه پرزهای‌های فرش شگی نسبت به فرش‌های معمولی بلندتر است، با نام فرش پرز بلند نیز شناخته می‌شود. معمولاً فرش‌های شگی طرح‌های بسیار ساده دارند و اکثراً در یک رنگ طراحی می‌شوند.

فرش ماشینی طرح پلاتینیوم کد 5004 زمینه طوسی

همیشه تلفیق هنرهای مدرن و کلاسیک با سبک های قدیمی جلوه‌های زیبایی ایجاد می‌کند. یکی دیگر از فرش های پرفروش سال ۱۴۰۱، فرش های ۱۲۰۰ کاشان می‌باشد. این فرش‌ها به دلیل ظرافت و بافتی که دارند مانند فرش‌های دستبافت محلی ایرانی دیده می‌شوند به همین دلیل خانواده‌های زیادی علاقه‌مند به تهیه و خرید این فرش ماشینی جدید ۱۴۰۱ می‌باشند. فرش پتینه یا کهنه‌نما که اصطلاحا به فرش وینتیج نیز معروف است به فرش‌های با ظاهر قدیمی گفته می‌شود. طرح فرش ماشینی وینتیج طرفداران زیادی به‌خصوص در بین زوج‌های جوان دارد و بیشتر برای فرش جهیزیه عروس خریداری می‌شود.

بهترین مدل فرش برای پذیرایی چه مدلی است؟ امروزه انواع کفپوش برای کف اتاق پذیرایی وجود دارند از جمله سرامیک، سنگ، پارکت و موارد دیگر که فرش و موکت یکی از این موارد است. با این تفاوت که شاید در خانه ای از سرامیک استفاده شده باشد اما بر روی آن فرش قرار می‌دهند یا خانه ی دیگری دارای کفپوش پارکت است اما بر روی آن نیز متناسب با فضا از مدل فرش جدید ۹۹ استفاده می‌شود. به طور خلاصه می‌توان گفت یکی از وسایل ضروری در خانه هر ایرانی فرش است که بر روی نمای کلی خانه بسیار تاثیرگذار است. در فرش ماشینی جدای از تفاوت شانه و تراکم و جنس نخ فرش، با توجه به اینکه یک کالای صنعتی است و در هرجایی می تواند تولید شود، نام طرح اصفهان یا طرح نایین، صرفا به شکل ظاهری این طرح ها اشاره دارد. فرش نایین از نظر طرح و نقش و رنگ بندی دارای تنوع بسیار زیادی است.

فرش ترک، به عنوان جدیدترین مدل فرش ماشینی رنگ روشن ترک این روزها طرفداران زیادی دارد و البته زیبایی آن نیز قابل تقدیر است. جدیدترین مدل فرش ماشینی تبریز با تنوع بسیار بالا در انواع فرش‌های مجله خبری فرش زیبا و چشم‌نواز و ابعاد مختلف برای شما فراهم شده است. همچنین جدیدترین مدل فرش ماشینی کاشان که از کیفیت و بافت بسیار خوبی برخوردارند، می‌تواند برای افراد مشکل‌پسند یک انتخاب عالی باشد.

هنر و صنعت بافندگی فرش در استان فارس را در ابتدا باید هنری عشایری و در مرحله بعد هنری روستایی دانست که وابستگی به عشایر دارد. در میان عشایر این منطقه نیز بیشتر عشایر قشقایی و ایل خمسه به تولید این فرش ها مشغولند. این فرش ها عمدتا به نام فرش قشقایی و گاها با نام فرش شیراز هم خوانده میشود. این طرح، طرحی است که جنگل را به همراه تمامی درختان، گیاهان، گل ها، شاخ و برگ ها و جویباران در خود جای می دهد و به نمایش درمی آورد. شهرت یافته است، در طرح های بوته ای به اندازه و اشکال مختلف به چشم می خورد. طرح قندیلی رابطه نمادینی با کل بنا و ساختمان مساجد به ویژه ستون ها و سردر دارد.

فرش سجاده ای طرح محرابی گلدانی نیز همچون طرح محرابی درختی، گل و بوته دارد. در زیر طاق محراب بعضی از نقشه های طرح محرابی، درخت زندگی به چشم می خورد. این طرح و نقش، از نقش های بسیار زیبا و رایج در فرش های منطقه آسیای صغیر و البتهفرش ایرانیاست.

پایه و اساس طرح ماهی را یک شکل لوزی تشکیل می دهد که با گل و پره های چرخ و فلکی که در چهار گوشه این لوزی قرار گرفته اند، تزئین شده است. در بخش بالایی و زیر این پره های چرخ و فلکی نیز گلهای زیبا و رنگارنگ قرار میگیرد. از این جهت می توان طرح ماهی را یکی از انواع “فرش طرح بندی یا واگیره ای” دانست. پس از اسلام، نقش مایه ماهی در این طرح ها به گل و برگ تبدیل شده و از آن زمان به بعد بافندگان فرش از بافتن نقوش حیوانات در فرش خودداری کردند. اگرچه این دسته را می توانستیم زیر مجموعه دسته قبلی به عنوان یکی از عشاق معروف بیاوریم، اما وسعت شهرت و تعداد زیاد فرشهای بافته شده با این موضع باعث شد که طرح لیلی مجنون را به عنوان یک دسته جداگانه در نظر بگیریم.

  • از این رو برای محیط‌های خاص مانند اتاق خواب، اتاق کودک و … می‌تواند یک انتخاب خوب باشد.
  • بنابر این ما در لابه لای معرفی هر یک از این دسته بندی ها، به معرفی طرح و نقشه های مشهور و پر فروش مربوط به آن دسته – چه در فرش ماشینی و چه در فرش دستباف – نیز خواهیم پرداخت.
  • زیرا در طراحی فرش ایران، لچک معمولا به عنوان مکمل ترنج به کار گرفته شده است.

فرش افرند همواره این کلکسیون با ارزش را به روز می‌کند تا بتواند محصولات و طرح های جدید را نیز ارائه کند. شما می‌توانید از بین طرح ها و سایز های موجود انتخاب و خرید کنید تا در سریعترین زمان ممکن فرشتان به درب منزل شما ارسال شود. در این مطلب تصاویری از انواع مدل فرش با طرح های شیک و فانتزی مخصوص بخش های مختلف منزل را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از مشاهده آن ها نهایت لذت را ببرید. به عنوان مثال وقتی صحبت از فرش نماز یا سجاده فرش می شود؛ یا وقتی صحبت از فرش آشپزخانه می شود، این نامگذاری ها بر اساس کاربرد این گونه فرش ها صورت گرفته است. و همین کاربرد باعث شده است که در طراحی هر یک از این مدل های فرش محدودیت وجود داشته باشد.

فرش کد ۱۰۴۷، ۱۲۰۰ شانه گل‌ برجسته

این فرش با طرح و نقشی فوق‌العاده جذاب و همچنین کیفیتی بسیار عالی، برای شما مشتریان عزیز ارائه شده است. همان‌طور که می دانید فرش‌ها‌ در گروه‌بندی‌های‌ مختلفی از لحاظ تعداد شانه و تراکم به بازار عرضه می شوند. از فرش‌های‌ ۵۰۰ شانه و کمتر گرفته تا فرش‌های‌ ۱۵۰۰ شانه، که البته برای هر شانه ممکن است تراکم‌های‌ مختلفی وجود داشته باشد. به طور کلی خریداران خانگی به سه دسته اقبال بیشتری نشان می دهند، فرش‌های‌ ۷۰۰ شانه ، فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته.