چیدانه پر فروش‌ترین طرح فرش ماشینی؛ معرفی مدل‌های محبوب و پرطرفدار بازار-بیا تو فرش

یکی از مهمترین دلایلی که فرش ایرانی در دنیا بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌استومطرفداران بیشماری در سراسر دنیا دارد،تنوع رنگ بیشتر آن نسبت به فرش‌های تولید شده در کشورهای دیگر است. رنگ‌ها زنده و طبیعی به نظر می رسند، فرش‌های ایرانی جدید نقش و نگارهای زیادی دارد. همه مجله خبری فرش این عوامل در این زمینه موثر بوده و باعث شده فرش ایرانی شهرت و محبوبیت خاص خود را داشته باشد. فرش هم برای زیبایی منزل و هم برای پوشاندن کفپوش های سفت سرامیک، سنگی و چوبی استفاده می شود. طرح سحر 1200 شانه تراکم 3600 است و با الیاف مرغوب اکریلیک بافته شده است.

به همین دلیل وقتی در فرش ماشینی صحبت از طرح نایین می شود، عموما یک طرح و مدل مشخص و خاص از فرش مد نظر است، نه طرح های گوناگون! البته ممکن است طرح هایی که با یک نام خوانده می شوند، مقداری تفاوت داشته باشند. مثلا در همان مثال فرش اصفهان، یک فرش با طرح لچک ترنج و دارای یک حاشیه پهن و دو حاشیه نازک تر در دو طرف مد نظر است. استفاده از فرشی مناسب در سالن پذیرایی باعث ایجاد فضایی گرم و دکوراسیونی آرامش بخش می شود از این رو بهتر است شما در هنگام انتخاب مدل فرش پذیرایی حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید. طرح فرش‌های ترکمن از لحاظ هندسی و شکستگی خطوط در ردیف طرح‌های ایلی و خاص مردم کوچ نشین است که بطور ذهنی و بدون نقشه بافته می‌شود.

فرش های ۷۰۰ شانه در ماهور مارکت یکی از پر طرفدارترین ها هستند می تونید با اسنپ رایگان تشریف بیارید و از نزدیک ببیند. متراکم بودن و ریز بافت بودن آن می باشد که موجب زیبایی و کیفیت درجه یک آن شده است. در تولیدات فرش دستباف گونه 1200 شانه از الیاف بسیار نازک اکریلیک هیت ست و نمره نخ 36 و 40 استفاده می شود که این عدد در فرش 1000 شانه 30 و در فرش 700 شانه 18 می باشد. اما امروزه با ساختار شکنی های گوناگونی که در فرش های کلاسیک جدید صورت گرفته است، سعی بر این شده است که نقش ها جدید جایگزین نقش های قدیمی شوند و از به کارگیری الگوهای قرینه خودداری شود. نرمی و لطافت بالا؛ فرش‌های مدرن اکثراً با تراکم و تعداد شانه پایین و با پرزهای بلند طراحی و تولید می‌شوند و به همین دلیل است که نرم و لطیف هستند.

این نقوش دارای هماهنگی و هارمونی بوده زیبایی فرش را دو چندان ساخته است. ماهی به دلیل محبوبیتش همواره یکی از مدل های اصلی طراحی و نقاشی فرش محسوب می شود. با تجسم و دقت در طرح بوته ماهی می توان یک یا چند بوته شبیه به ماهی را مشاهده نمود. این بوته های ماهی شکل معمولاَ در حاشیه فرش قرار داده و دیده می شوند. در این طرح و مدل از فرش های ایرانی، تصویر اندام یا سر حیواناتی از قبیل بز کوهی، اسب، شیر، سگ، قوچ یا پرندگانی مانند عقاب، کبوتر و کبک به چشم میخورد.

پیرامون تفسیر این نقش گفته اند طرح درخت سروری است که در نتیجه باد سر خم کرده است. یا شکل مرغی است که سر خود را در سینه فرو برده و یا زنی است که چادر بر سر دارد. این دسته از طرح ها شامل مواردی از قبیل طرح آدمکی ( ملا نصرالدینی)، طرح حیوان دار، طرح صورتی یا رخ، طرح لیلی و مجنون و فرش طرح ماهی می باشند. ماشینی موجود در بازار هستید، نگران کیفیت و اصالت آنها نباشید چون معمولا فرش‌های با دوام و ماندگار به این جایگاه دست پیدا می‌کنند. فرش سروین هم از نمونه فرش های وینتیج پرفروش کرم طلایی از برند ماهور است که با بسیاری از دکورها قابل ست شده بود و در ادامه می توانید چند عکس ارسالی از مشتریان ماهور را مشاهده بفرمایید.

دقت داشته باشید که فرش‌های دستباف در برابر فرش‌های ماشینی هم تفاوت‌هایی دارند. به ‌طوری فرش‌های دستباف از دور و نزدیک جلوه بسیار زیبایی دارند و بسیار درخشنده هستند. تقارن رنگ یکی‌ دیگر از شاخص‌هـای برجسته این محصول است که به زیبایی اون اضافه می‌کند. از طرفی دقت داشته‌ باشید پرز این فرش‌ها باید درخشان و انعطاف‌پذیر باشد. به ‌طوری که این نوع فرش تنها فـرشی است که با پا خوردن و شستشو زیبایی‌اش از بین نمی‌رود. طرح فرش یا مدل فرش را می توان از جهات مختلف به دسته های مختلف تقسیم نمود.

رنگ قرمز سیر در کنار قهوه‌ای و شتری از رنگهای پر کاربرد در قالی ترکمن هستند. در میان دسته بندی چهارگانه مدل های فرش ایرانی که بر اساس نقش به کار رفته در متن صورت گرفته است، طرح لچک ترنج یکی از مشهورترین و پر کاربردترین آنهاست. جدیدترین فرش های کلاسیک علی رغم مدل های قدیمی که رنگ های گرم از جمله رنگ لاکی در آن ها غالب بود، این فرش ها اغلب از رنگ های خنثی هستند. البته این بدین منظور نیست که دیگر نشانی از رنگ های گرم در فرش های کلاسیک جدید نیست بلکه بیانگر تحول هارمونی رنگی جدیدی است که در فرش های کلاسیک ایرانی به چشم می خورد. همانطور که می دانید یکی از سخت ترین انتخاب ها، انتخاب فرش های سالن پذیرایی هستند، زیرا عمده تلاش ما برای بهتر دیده شدن فضای خانه معطوف به سالن پذیرایی می شود. از این رو بهتر است کمی در انتخاب فرش مخصوص سالن پذیرایی ریزبین شویم.

1. از منظر نقش زمینه فرش :

در میان عشایر بلوچ، اقوام و ایلاتی همچون بهلولی، بایزیدی، کلاه درازی، جان میرزایی، رحیم خانی، برآهویی، کورخیلی (سالارخانی) و حسن زایی به بافت فرش مشغولند. تمامی این اقوام به صورت ذهنی و بدون طرح و نقشه ای از پیش طراحی شده به بافت فرش و خلق یک اثر هنری می پردازند. در خلق ذهنی این فرش ها شکل ها و خطوط هندسی همچون لوزی و شکل شش گوش و نقش های ساده شده و بی پیرایه به کار می رود. وجود اقوام و در نتیجه فرهنگ های مختلف در ایران باعث ایجاد تنوع زیاد طرح و نقشه فرش ها شده است. نوع نامگذاری آنها نیز بر اساس همان قوم یا شهر بافنده آن طرح صورت گرفته است.

فرش کاشان 1200 شانه طرح افشان نیلوفر کرم برجسته

در گوشه ها، بوم یا متن فرش نیز لچک هایی با یک خط مستقیم تشکیل شده است. نقشه و طرح لچک و ترنج، طرحی بسیار عمومی، معروف و زیبا در فرش ایرانی است که از مکتب شاه عباسی به یادگار مانده است. از آنجا که در طراحی نقشه این طرح از دو عنصر لچک و ترنج بهره گرفته شده، این طرح را به این نام شهرت یافته است. بنابر این ما می توانیم هر طرحی را که داری این دو عنصر باشد زیر مجموعه گروه فرش های طرح لچک و ترنج قرار دهیم. در این مطلب کارشناسان سیب کلاسیک جدیدترین مدل فرش پذیرایی را به همراه عکس برای شما شرح دادند. در صورت نیاز می توانید با کارشناسان سیب تماس گرفته و از کارشناسان سوالات خود را بپرسید.

در زیربه معرفی چند نمونه از جدیدترین مدل فرش ماشینی افرند می‌پردازیم که بر اساس دسته بندی فرش تقسیم بندی شده است. در سال ۱۴۰۱ برترین سازندگان فرش‌های ایرانی همواره تلاش کرده‌اند تا از طرح‌ها و نقش‌هایی مانند بته جقه، اسلیمی، شکارگاه و… نهایت استفاده را ببرند تا اصالت ایرانی در نقش و طرح آن نمایان شود. از دیگر طرح‌های مدل فرش جدید ۱۴۰۱، نقشه آکاژ است که یک فرش ماشینی ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ است که در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌گردد. رنگ‌های بژ، نقره‌ای، سرمه‌ای و متالیک از انواع رنگ‌های پرطرفدار این نوع فرش جدید محسوب می‌شوند. امروزه فرش ها در انواع طرح های فانتزی و ساده و سنتی طراحی شده اند و اگر دکوراسیون منزل شما مدرن است بهتر است فرش های فانتزی و مدرن را برای قسمت های مختلف منزل خود انتخاب نمایید.

  • رنگ‌بندی این نوع فرش مختص خودش است و شامل روناسی، دودی و نقره‌ای می‌باشد.
  • معمولاً فرش‌های شگی طرح‌های بسیار ساده دارند و اکثراً در یک رنگ طراحی می‌شوند.
  • این فرش اصولا ویژگی های فرش کردستان – علی الخصوص خود شهر بیجار – را دارد.
  • به همین‌ترتیب قالیچه های تصویری با ۵۰۰ نی و ۷۰۰ نی و ۱۰۰۰ نی و ۱۲۰۰ نی وجود دارند.