کنترل‌گر منطقی برنامه‌پذیر ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

© تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت بازرگانی راک کنترل می باشد. اجرای مدار کنترل با استفاده از plc آسان تر است و در زمان کوتاه تری انجام می شود. همانطور که در بالا ذکر شد معنای PLC میتواند در این جمله خلاصه شود که دقیقا همان رایانه است ولی با هدفی اختصاصی و ممکن است بسیاری از ابزارهای رایانه های رومیزی را نداشته باشد. حافظه موقت را میتوان به رم تشبیه کرد که با قطع جریان برق تمام داده ها را از دست میدهد و حافظه دائم را میتوان به هارد تشبیه کرد که ماندگاری همیشگی دارد و داده ها همواره در آن وجود خواهند داشت. 5- PLC ها بر خلاف مدارات رله کنتاکتوری، نویزهای الکتریکی و صوتی ایجاد نمی کنند.

  • برنامه نویسی و برنامه ریزی این تابلوها بسیار ساده و آسان خواهد بود.
  • بااین‌حال ممکن است سؤالات دیگری نیز در ذهن شما وجود داشته باشد، جواب تمام سؤالات بنیادی و البته یادگیری PLC در دوره آموزش PLC به‌صورت مفصل آورده شده است.
  • شرکت های اشنایدر الکتریک، LS، امرون، آلن بردلی، ABB، میتسوبیشی و FATEK شرکت های دیگری هستن که پی ال سی های مختلف تولید می کنند.
  • اگر می خواهید وارد دنیای اتوماسیون صنعتی شوید، شغل و حرفه‌ای به عنوان برنامه نویس PLC، یک انتخاب عالی است.
  • کاملاً ماژولار (امکان شخصی‌سازی و قابلیت توسعه) می‌باشد و از قابلیت‌های بسیار خوبی جهت شبکه کردن و توسعه اتوماسیون بهره می‌گیرد.
•سیم بندی سیستم‌های جدید در مقایسه با سیستم‌های كنترل رله‌ای تا 80٪ كاهش می‌یابد. استفاده از محتوای آموزشی تولید شده در این سایت با ذکر منبع بلامانع است. چیزی که خیلی از مهندسان در هنگام برنامه نویسی با آن مواجه می‌شوند و اغلب از ما درباره آن می‌پرسند، RLO است. این تابلوها با رایانه های مختلف ارتباط ساده ای برقرار می کنند. شرکت در دوره plc، آموزش PLC، به شما کمک شایانی در ورود به بازار کار این رشته می کند. 6-طراحی و اجرای مدارهای کنترل و فرمان با استفاده از PLC های بسیار سریع و آسان است.

ماژول های ورودی وضعیت سیگنال های ورودی را از منابع مختلف مانند شستی ها، سوئیچ ها و سنسور های مختلف تشخیص می دهند. از سوی دیگر ماژول های خروجی برای کنترل دستگاه هایی مانند رله ها و چراغ ها ساخته شده اند. خروجی ها 4 تا 6 عدد می باشند و معمولا با حرف Q و یک عدد در کنار آن در ترمینال های خروجی رله نمایش داده می شود. خروجی های پی ال سی به صورت رله ای و ترانزیستوری موجود هستند که باعث تفاوت آن ها در نوع سیم کشی می شود. پی ال سی ها درست برعکس مدارات رله کنتاکتوری، دارای نویز های الکترونیکی و قیمت پی ال سی صوتی نیست . از خوبی های تکنولوژی plc می توان به این مورد اشاره کرد که با تمامی استانداردها سازگار است یعنی اطلاعات ساختاری آن در اختیار فرد سازنده قرار دارد تا بتواند قطعات را مطابق با نوع عملکردی که دارد بسازد.

از لحاظ تاریخی، PLC ها معمولاً تنها با چند حلقه کنترل آنالوگ پیکربندی می شدند. در جایی که فرآیندها به صدها یا هزاران حلقه نیاز دارند، در عوض از یک سیستم کنترل توزیع شده استفاده می شود. با قدرتمندتر شدن PLC ها، مرز بین برنامه های کاربردی DCS و PLC محو شده است. استفاده از این نرم‌افزار ساده‌است؛ پس از پایان کدنویسی و فشردن کلید آغاز شبیه‌سازی پنجره شبیه‌ساز PLC باز می‌شود. در اینجا ورودی‌ها، خروجی‌ها و فلگ‌ها مشاهده می‌شوند و می‌توان عملکرد برنامه نوشته شده را روی PLC آزمود.

دانلود نرم افزار سیماتیک منیجر – Siemens SIMATIC STEP 7 Pro v5.6

این اطلاعات توسط انواع سنسور یا ترانسدیوسرها تولید شده و توسط ورودی های آنالوگ به پردازشگر منتقل می شود. سیگنال های آنالوگ به صورت استاندارد بوده و می توانند جریانی یا ولتاژی باشند. جهت بررسی بیشتر مقالات ترموستات و کنترلر رطوبت را مطالعه نمایید. این شرکت فعالیت های خود را در زمینه برند های زیر در قالب فروش، خدمات پس از فروش، آموزش و اجرای پروژه های صنعتی ارائه می نماید. پیشرفت های چشمگیر فناوری های در زمینه ساخت ریزپردازنده حافظه ها ، کنترل کننده های منطقی الکترونیکی برنامه پذیررافراهم می آورد. دراین کنترل کننده ها، برای تغییر منطق کنترل کافی است بدون تغییری در سیم کشی یا قطعات فقط برنامه کنترل را تغییر دهیم.

پی ال سی های ماژولار

کنترل‌گر منطقی برنامه‌پذیر ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد