گرانیت مشکی نطنز قیمت گرانیت مشکی نطنز خرید سنگ گرانیت مشکی صنایع سنگ هویدا | elitarchgroup

گرانیت مشکی نطنز قیمت گرانیت مشکی نطنز خرید سنگ گرانیت مشکی صنایع سنگ هویدا | elitarchgroup به دلیل پیچیده بودن فرایند استخراج و فرآوری سنگ گرانیت، این سنگ نسبت به سایر سنگ های ساختمانی گران تر است. رنگ کلی این سنگ تا حد زیادی به نوع فلدسپات موجود در سنگ بستگی دارد. فلدسپات غنی از پتاسیم به رنگ قرمز یا براق مایل به صورتی متمایل است ، بنابراین بسیاری از گرانیت ها به همین ترتیب قرمز یا صورتی هستند. اما اگر سنگ دارای فلدسپات غنی از سدیم باشد که به طور معمول سفید یا خاکستری است ، گرانیت خاکستری خواهد بود. یکی دیگر از سنگ‌های رنگ روشن است، که از تنوع بسیار کمی برخوردار است.

گرانیت مشکی چایان کدI05094

سنگ گرانیت در برابر شرایط جوی مقاوم بوده و در اثر سرما یا گرمای ناگهانی کمتر دچار تخریب می شود. علاوه بر کاربرد این نوع گرانیت در طراحی بیرونی ساختمان ها می توان از آن در ساخت بناهای یادبود و سنگ قبرها نیز استفاده نمود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سنگ تشعشع امواج رادیواکتیو است.

گرانیت خاکستری

این سنگ در برزیل استخراج شده و دارای یک زمینه سفید با سطح خاکستری یا سیاه خالدار است. مقدار و عمق رنگ خاکستری از قطعه به قطعه‌ای دیگر از فاصله ای که به راحتی می‌توان آن را به عنوان یک سنگ سفید تشخیص داد، متفاوت خواهد بود. گرانیت هرگز به رنگ سفید خالص نخواهد بود، همواره حدقل ترکیبی از رنگ‌های کرم، شیری و سفید مرمری از کوارتز و فلدسپات خواهد داشت. شما معمولا شاهد صفحه هایی هستید که رنگ مشکی و قهوه‌ای در آنها پاشیده شده است.

اما شبیه ترین سنگ به سنگ گرانیت سنگ بازالت است که مانند گرانیت سنگ آذرین است و دارای بسیاری از مشخصه های میلگرد بستر گرانیت است. اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که در ادامه بیان می شود. گرانیت یکی از رایج ترین و قدیمی ترین سنگ های ساختمانی است که اکثر مردم با آن آشنا هستند. گرانیت دارای بافتی درشت دانه با کریستال های درشت و درهم تنیده از کوارتز نیمه شفاف تا مایل به سفید، فلدسپات سفید تا صورتی تیره و میکاها و آمفیبول های تیره تر است. به طور کلی می‌توان گفت که کشور ایران کشوری ثروتمند از لحاظ معادن سنگ بوده زیرا در این کشور انواع سنگ را می توان در معادن در شهرهای مختلف مشاهده کرد. سنگ خارا به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارد، امکان استفاده از آن در هر قسمتی از ساختمان، در فضای داخلی و هم در فضای بیرونی ساختمان میسر است.

  • به همین خاطر به خوبی می تواند در برابر خش، ضربه و ساییدگی مقاومت کند.
  • از متداول ترین گرانیت های قرمز همگن می توان به امپریال قرمز، تراناس قرمز، آفریقای سرخ، گرانیت فیوژن فایر، گرانیت کارمن رد و مپل رد چین اشاره کرد.
  • در خلال بخش های قبل بی شک به بسیاری از این ویژگی ها پی برده اید.
  • سنگ های استخراجی از هر یک از این معادن با یکدیگر متفاوت است.
  • در زیر لیتوسفر گوشته ای قرار دارد که از سنگ مذابی به نام ماگما سیال ساخته شده است.