⭐خرید فرش دستباف مستقیم از بافنده⭐ فرش پارسه-بیا تو فرش

شهر قم نیز در زمینه هنر بافندگی قالی، حرفی برای گفتن دارد. فرش های دستباف قم دارای رنگ بندی خاص با طرح های متنوع می باشد. معمولا رجشمار یا تراکم بیشتر گره‌ها، بر قیمت فرش می‌افزاید. هر چه تراکم گره یا به عبارت ساده‌تر، تعداد گره‌های بافته شده در اندازه‌ای مشخص از فرش، بالاتر باشد، فرش ریز بافت‌تر و در اصطلاح، رجشمار آن بالاتر است.

جلوگیری از بید زدن فرش

همچنین به یاد داشته باشید که این محیط باید دارای تهویه هوای مناسبی باشد. در صورتی که فرش دستباف شما برای شما خیلی ارزشمند است، بهتر است که قبل از لوله کردن آن، یک پارچه کتان یا نخی تمیز و ضدعفونی شده روی قالی و خود پهن کنید تا از ورود گرد و خاک و سایر آلودگی ها به درون آن جلوگیری کنید. همچنین در مرحله بعد شما باید قالی را با طناب ببندید تا ورود گرد و خاک و سایر آلودگی ها به درون قالی، به حداقل برسد. این روش از بافت فرش در مناطق ترک زبان مانند آذربایجان و همدان رواج داشت. گره های ترکی به دلیل بافت آن با قلاب از دوام و استحکام و زیبایی بیشتری برخوردار است.

تقارن رنگ یکی دیگر از شاخص‌های برجسته این محصول می‌باشد که به زیبایی آن می‌افزاید. از طرفی دقت داشته باشید پرز این فرش‌ها باید درخشان و انعطاف‌پذیر باشد به طوری که این نوع فرش تنها مجله خبری فرش فرشی است که با پا خوردن و شستشو زیبایی چند برابری می‌گیرد. یکی از نکات بسیار حائز اهمیت که برای مشتریان در هنگام خرید فرش دستباف ایرانی به وجود می‌آید ، قیمت ارائه این محصول است.

در فرش های دستبافت به دلیل ریز نقش بودن و ظرافت در بافت آنها این موارد در 7 سانتی متر در نظر گرفته می شوند در حالیکه در فرش ماشینی این موارد در هر متر مربع ارزیابی می شوند. یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب فرش، گذشته از تناسب طرح و رنگ و نقش فرش با دکوراسیون خانه، مهم است، کیفیت بافت و مواد اولیه است. به عنوان مثال فرش‌هایی که با نخی که از پشم دستچین و با کیفیت ریسیده و رنگ شده‌اند به نسبت فرشی که نخ آن از پشم درجه ۲ یا ۳ و به اصطلاح پشم دباغی شده است، طول عمر بسیار بالاتری دارد. بازار فرش دستبافت آقای فرش عرضه کننده ی فرش های دستبافت با بالاترین کیفیت و بالاترین تنوع در طرح و رنگ برای انواع سلیقه ها. یکی از ویژگی‌های قالی ایرانی وجود لچک و ترنج در آن است به طوری که اگر فرش را یک مستطیل کامل در نظر بگیریم محل تقاطع قطرهای این مستطیل محل قرارگیری ترنج در قالی است و لچک در گوشه این مستطیل قرار دارد. ترنج‌های استفاده شده در قالی‌ها را گاهی حاصل از تقلید فرش بافان از هنر کتاب آرایی می‌دانند چرا که تا قبل از دوره صفوی هیچ نمونه قالی با طرح ترنج و لچک یافت نمی‌شود.

  • به عبارتی اگر دو فرش ۳۰ رج در قواره های ۶ و ۱۲ متری، با کیفیت و مشخصات یکسان در طرح و رنگ و بافت داشته باشیم، قیمت فرشی که کوچکتر است در واحد متر مربع کمتر خواهد شد.همانطور که گفته شد فرش های بزرگ پارچه مخاطبان خاص خود را داند.
  • علاوه بر این، مقایسه‌ی فرش‌های کارگاهی با فرش‌های عشایری، بی فایده است زیرا شرایط کاری متقاوت، به قیمت‌های متفاوتی می‌انجامد.
  • توجه داشته باشید با وجود تنوع بی‌نظیری که در این محصول وجود دارد طبیعتا می‌توان گفت قیمت هرکدام از آنها نیز تفاوت‌هایی دارد و هر چه کیفیت و تراکم فرش مورد نظر شما بهتر باشد قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.
  • لچک‌ها نیز بر دو نوع کلی اند لچک پیوسته اینگونه لچک‌ها طوری ادامه پیدا کرده‌اند که در حاشیه قاب فرش ادامه پیدا می‌کنند و به یکدیگر متصل می‌شوند.

لیکن غالباً همان ذهنی بافی و رنگهای مرسوم پیشینیان خود را ادامه می‌دهند. کلیه طرح‌های این گروه بر مبنای گل‌های رنگارنگ چند پر، گلدان‌های فرنگی و گل‌های طبیعی به ویژه گل رز با رنگ‌های بسیار روشن نظیر زرد، آبی و سرخ می‌باشد. اغلب طرح‌های این گروه شباهت زیادی به طرح‌های فرش مناطق مرزی ایران و کشورهای همسایه دارد، ایرانیان با استفاده از هوش و ذکاوت خود تغییراتی در آن به وجود آورده‌اند.

شهرهایی همچون تبریز، اصفهان، قم، مشهد، کرمان، کاشان، نائین، کرمانشاه، همدان، یزد، اراک، سنندج، هریس، فراهان، کاشمر، نیشابور، بیرجند و … همچنین انواع فرشهای روستایی و عشایری که در دکوراسیون‌های مدرن و سنتی مورد توجه است در سایزهای متنوع به مشتریان عرضه می‌گردد. فرشهای عشایری توسط اقوام گوناگون ترک و فارس و لر بافته میشوند و دارای زیبایی چشمنوازی هستند.

فرش دستباف کاشان طرح ترنج ۸۹۹

یکی از مهمترین تجهیزات و کالاها که از گذشته تا کنون اهمیت ویژه‌ای در زندگی انسان داشته است ، فرش و محصولات نساجی می‌باشد ؛ زیرا استفاده از این وسایل در ایجاد حس آسایش و آرامش انسان کمک شایانی می‌کند. حال در این بین یکی از بی‌نظیرترین و پرطرفدارترین انواع فرش ، فرش‌های دستباف هستند که جزو محصولات کهن ایرانی نیز به شمار می‌روند. در اینجا سوالی که ممکن است برای خریداران پیش بیاید این است که فرش دستباف چیست؟ دقت داشته باشید که کلمه فرش یک عبارت عربی است که به معنی گسترده می‌باشد و به مواردی چون قالی و پلاس اطلاق می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت منظور از فرش دستباف ، زیراندازی می‌باشد که به وسیله دست از تار و پود بافته شده است که این امر طبیعتا موجب ایجاد طرح‌های بسیار زیبا بر روی آن می‌شود و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. می‌توان گفت که شهر فرش، یک مکان ایده آل برای تهیه فرش بوده و پاسخگوی اصلی نیاز بسیاری از کاربران و مشتریان می‌باشد. عرضه فرش‌های دستبافت با طرح‌های بسیار خاص، جذاب و متنوع، قالی‌های دستبافت تمام پشم و قالی‌های ابریشمی با کیفیت و خوش بافت با قیمت‌هایی بسیار مناسب و شرایط خرید ایده آل و منحصر به فرد، از مزایای خرید فرش از فروشگاه معتبر شهر فرش می‌باشد.

فرشهای بافته شده از پشم از نظر قیمت ارزان تر از دومورد قبلی هستند. فرش بختیاری به دلیل نقوش زیبا و دوام بالا از محبوبیت بالایی برخوردار است. این استان به دلیل شرایط آب و هوایی و جغرافیایی خاص خود شرایط مناسبی برای بافت فرش و قالی دارد. فرش دستباف یکی از مهم ترین صنایع دستی آین استان محسوب می شود. بافت انواع فرش ها با نقوش بسیار زیبا توسط عشایر و روستاییان بختیاری انجام می شود.