گالری فرش داستانی فرش دستبافت فرش دستباف-بیا تو فرش

فرشهای بافته شده از پشم از نظر قیمت ارزان تر از دومورد قبلی هستند. فرش بختیاری به دلیل نقوش زیبا و دوام بالا از محبوبیت بالایی برخوردار است. این استان به دلیل شرایط آب و هوایی و جغرافیایی خاص مجله خبری فرش خود شرایط مناسبی برای بافت فرش و قالی دارد. فرش دستباف یکی از مهم ترین صنایع دستی آین استان محسوب می شود. بافت انواع فرش ها با نقوش بسیار زیبا توسط عشایر و روستاییان بختیاری انجام می شود.

وزیر اقتصاد: حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲، ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد / فعلا برنامه‌ای برای افزایش حقوق میانسالی نداریم

شایان ذکر است که قیمت فرش دستباف بر اساس ویژگی های تمامی فرش ها است و به چند جنبه در کنار هم نگاه می شود و داشتن یک یا چند کیفیت خوب لزوما به معنای ارزش بالاتر برای فرش نیست. در سی پرشیا فرش شهرهای مختلف ایران که از گذشته مراکز مهم قالیبافی هستند ارائه میگردد. از این همه ما بهنگاخ خرید فرش دستباف گمراه میشویم، با ما همراه باشید تا ابعاد فرش ها را بررسی کنیم.

فرش دستبافت تبریز

شهرهایی همچون تبریز، اصفهان، قم، مشهد، کرمان، کاشان، نائین، کرمانشاه، همدان، یزد، اراک، سنندج، هریس، فراهان، کاشمر، نیشابور، بیرجند و … همچنین انواع فرشهای روستایی و عشایری که در دکوراسیون‌های مدرن و سنتی مورد توجه است در سایزهای متنوع به مشتریان عرضه می‌گردد. فرشهای عشایری توسط اقوام گوناگون ترک و فارس و لر بافته میشوند و دارای زیبایی چشمنوازی هستند.

به علاوه بین قیمت مدل‌ها و طرح‌های متنوع از این نوع فرش‌ها، تفاوت قیمتی وجود دارد که به وضوح آشکار می‌باشد. انواع فرش دست بافت عرضه شده توسط شهر فرش، دارای طرح و نقش‌های بسیار متنوع و جذابی هستند که با توجه به وجود تفاوت‌ها بین طراحی و بافت این نوع فرش‌ها، تفاوت قیمت کاملا منطقی خواهد بود. فرش دستباف همانطور که از نامش مشخص است فرشی است که تار و پود آن با دستان توانمند زنان و مردان کشور عزیزمان به هم گره خورده است. در حقیقت ایرانیان از دیرباز در زمینه تولید انواع فرش دستبافت آوازه خاص و عام بوده اند و ایران یکی از بزرگترین صادر کننده گان این محصول است. اگر بافنده برای بافتن فرش دستباف از نخ های ابریشمی استفاده کرده باشد قیمت کار تا حدود زیادی افزایش پیدا می کند.

فرش دستباف 810 در 445 ساروق 100 ساله رنگ گیاهی

شهر قم نیز در زمینه هنر بافندگی قالی، حرفی برای گفتن دارد. فرش های دستباف قم دارای رنگ بندی خاص با طرح های متنوع می باشد. معمولا رجشمار یا تراکم بیشتر گره‌ها، بر قیمت فرش می‌افزاید. هر چه تراکم گره یا به عبارت ساده‌تر، تعداد گره‌های بافته شده در اندازه‌ای مشخص از فرش، بالاتر باشد، فرش ریز بافت‌تر و در اصطلاح، رجشمار آن بالاتر است.

لیکن غالباً همان ذهنی بافی و رنگهای مرسوم پیشینیان خود را ادامه می‌دهند. کلیه طرح‌های این گروه بر مبنای گل‌های رنگارنگ چند پر، گلدان‌های فرنگی و گل‌های طبیعی به ویژه گل رز با رنگ‌های بسیار روشن نظیر زرد، آبی و سرخ می‌باشد. اغلب طرح‌های این گروه شباهت زیادی به طرح‌های فرش مناطق مرزی ایران و کشورهای همسایه دارد، ایرانیان با استفاده از هوش و ذکاوت خود تغییراتی در آن به وجود آورده‌اند.

  • در این گونه فرشها در نقش ها و دور حاشیه ها به جای پرز پشمی از ابریشمی استفاده می شود و معمولاً چله اینگونه فرشها از ابریشم است.
  • فرش ایرانی و به‌خصوص نوع دستباف آن میراث بسیار با ارزشی است.
  • یکی دیگر از شهرهای مشهور ایران که در تولید قالی دستباف زبان زد خاص و عام هستند و طرفداران بی شماری دارد شهر زیبای تبریز می باشد.
  • در این بین خرید فرش دستباف ایرانی جزو آن دسته از مواردی است که افراد زیادی جهت تزیین خانه خود به آن پرداخته‌اند.
  • این را هم نباید از نظر دور داشت که فرش دستباف ایرانی، علاوه بر دستباف بودنش، در بسیاری از موارد، اثری هنری به شمار می‌رود؛ لذا لزوما نباید خیلی ماشینی و مکانیکی به ایراد و عیوب فرش نگاه کنیم.