هواساز دستگاه هواساز انواع هواساز قیمت هواساز صنعتی ناب زیست-بتا تهویه

هواساز دستگاه هواساز انواع هواساز قیمت هواساز صنعتی ناب زیست-بتا تهویه

اگر چه با تراکم کم ولی برای سلامتی مضر اند و باید درست و اصولی توسط یک متخصص تعمیر و نگهداری شرکت برودت تهویه آسایش نسیم موتورخانه نصب شوند. کویل های تعدیل کننده ی دستگاه های مکنده در بخش کم فشار و یا بخش ورودی فن قرار دارند. هوا قبل از ورود به کویل ها از تعدیل کننده ها یا کناره ی فیلتر ها عبور می کنند. این روند فاصله ی بین کویل ها و ورودی فن ها را به حداقل می رساند و در عین حال جریان مناسب را برای کویل ها فراهم می کند. سپس فن هوا را مستقیما به درون یک کانال و یا یک باکس تقسیم کننده با چند کانال تغذیه متصل به آن تخلیه می کند.

سفارش و درخواست هواساز با توجه به کاربرد و مکان استفاده، تفاوت دارد. هواساز اتاق تمیز از تجهیزات مهم و اساسی کلین روم است و طبق خواسته مشتری در انواع گوناگون و قیمت مختلف تولید و عرضه می شود. قیمت هواساز بسته به نوع کاربری و مواد اولیه میزان ظرفیت هوادهی یا برودتی و گرمایشی و در کل به تعداد تجهیزات دستگاه بستگی دارد. هر چه مشتری تجهیزات بیشتری بخواهد، قیمت دستگاه هم به نسبت افزایش می یابد. برای اطلاعات بیشتر و خرید هواساز با شماره های ما در ارتباط باشید. اجزای اصلی هواساز شامل الکتروموتور، کویل گرمایی و سرمایی، محفظه فن می شود و بسته به کاربرد دستگاه محفظه ایرواشر، مخلوط‌ کننده هوا مجهز به انواع فیلترهای کیسه‌ ای می باشد.

  • رطوبت هوا در زمان برخورد با کویل سرد بصورت قطرات آب رو ی کویل جمع می‌شود واز قسمت تشت تخلیه هواساز تخلیه میشود.
  • در فیلتر هواساز ها غبار و ذرات گرفته می‌شود و هوای ورودی تا حد زیادی تصفیه می گردد مقدار پاکسازی و تصفیه هوا به نوع فیلتر بستگی دارد.
  • این لوله ها زمانی که اختلاف دما زیاد است می توانند به صورت لخت و هنگامی که اختلاف دما کمتر است می توانند دارای تیغه های طویل باشند.

تمام هوای تحویل داده شده به یک اتاق تمیز از فیلترهای HEPA عبور می کند و در برخی موارد در مواردی که عملکرد تمیزکاری دقیق لازم باشد، از فیلترهایUltra Low Particulate Air ،ULPA استفاده می شود. از این مدارک، نوع فن های به کار رفته در اتاق هواساز و جنس بدنه آن است. لوله های مسی و با فین های موج در آلومینومی آرایش یافته است که باعث ایجاد انتقال حرارت و بازدهی بیشتر در سیستم می شود. در هواسازهای متغیر است اینورتر دستگاه دور الکتروموتور و سرعت چرخش فن را تغییر می دهند. یعنی با کم و زیادشدن هوای رفت می توان به دمای دلخواه برای فضا دست یافت. در مدل ابتدایی هواساز دو محفظه برای جریان هوای تازه و هوای برگشتی وجود دارد.

نحوه کار هواساز؛ اصول عملکرد آن چیست؟

در ادامه با بیان اینکه هواساز چگونه کار می کند پاسخی برای پرسش هواساز چیست خواهیم یافت. هواساز یا هوارسان به دستگاهی گفته می شود که عملیات گرماگیری از محیط و یا گرمادهی به محیط را در حجم هوای زیاد و با فشار استاتیک بالا جهت پرتاب بیشتر از طریق کانال امکان پذیر می سازد . هواسازها همانند فن کویل ها با داشتن فن دمنده و مبدل حرارتی و البته تجهیزات بیشتر و پیشرفته تر از جمله دستگاههای نام آشنای سیستم های تهویه مطبوع به شمار می روند.

مزایا و معایب دستگاه هواساز

در این دمپر ها میزان نشتی کم نیست و هوا تحت شرایط خاص و حتی با وجود خاموش بودن فن می تواند از ساختمان خارج شود. همچنین می توان دمپرها را در میزان آتش سوزی های مشخص برای جلوگیری از جا به جایی دود و شعله به منظور ایجاد امنیت در دیوار ها و سقف ها نصب کرد. این دستگاه ها که مجهز به موتور هستند با سیستم هشدار آتش کنترل می شوند. اما پیشرفت های اخیر در ایمنی سیستم های کنترل دیجیتال مستقیم سبب آن شده که بتوان از این سیستم ها نیز برای ایجاد امنیت استفاده کرد. این ذرات بارگیری شده سپس از یک بخش گرد آوری که دارای صفحات بارگیری با جریان مستقیم هستند عبور می کنند.

هواسازی که یونیت آن بصورت عمودی است و معمولاً در داخل فضای مورد نظر نصب می گردد. بدنه یک دستگاه هواساز یا هوارسان از سه قسمت شاسی، فریم و بدنه تشکیل شده است. برای تصفیهٔ ذرات درشت تر از فیلترهای فلزی که قابلیت شستشو دارند استفاده می‌شود.

ثبت این پارامترها در تعمیر و نگهداری هواساز به شدت به اپراتور در تشخیص نقص کمک می کند. روند ثبت گزارشات دمای هوای خروجی از کویل گرمایشی هواساز معمولا به ثبت کننده های پرتابل احتیاج دارد. نموداری از دما ها را رسم کرده و مشاهده کنید که چگونه دمای هوای خروجی از کویل گرمایشی کویل و یا درصد ظرفیت آن با توجه به موقعیت های شیر تغییر می کند. هواساز ها یکی از دستگاه هایی هستند که در پروژه ها و ساختمان هایی که خیلی بزرگ هستند مانند سازه ها ی صنعتی، تجاری و اکثر مراکز عمومی و پاساژها مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها در مدل های هواساز استاندارد، هایژنیک، تبخیری و هیت ریکاوری به بازار تهویه عرضه می شود. در گذشته ها انسان برای فراهم کردن سرمایش و گرمایش به عنوان مثال از بادگیر هایی استفاده می کردند با توجه به این امر می توانیم این ادعا را داشته باشیم که تامین تهویه مطبوع در زندگی تمامی انسان ها نقش به سزایی دارد.

فن دمنده یا پروانه وظیفه هدایت هوا از روی تجهیزات داخل هواساز )فیلترها و کویل ها) را بر عهده دارد. مهتاب گستر با تجربه طولانی و دانش زیاد در زمینه مهندسی و طراحی و تولید انواع برج خنک کننده بومی و با کیفیت بسیار بالا در ایران . نه تنها برج خنک کننده های مهتاب گستر در داخل ایران بلکه به خارج از ایران نیز صادر و مورد استفاده قرار میگیرد . در این نوع دسته بندی هواسازها بر اساس نوع کارکرد به سه دسته خانگی، صنعتی و هایژنیک تقسیم بندی می‌شوند. فن سانترفیوژ نصب شده در هواساز هد مورد نیاز گردش هوا را تامین میکند و جریان هوا با آرامی و دسیبل مطلوب وارد کانال توزیع شده و از طریق دریچه‌های ویژه در محل مورد تایید تهویه توزیع میگردد. در فضاهای بزرگ می توان یک هواساز در یک مکان قرار داد و از آنجا به فضای کوچکتر کانال کشی کرد بر خلاف فن کوئل که برای هر فضای کوچکی باید یک فن کوئل مجزا در نظر گرفت.

ایرواشر چیست؟ فروش ویژه ایرواشر بهترین قیمت کیفیت کارکرد تاریخچه-بتا تهویه

این جدول تنها جدولی مقدماتی برای تعیین مشخصات کلی و حدودی دستگاه ها است. بسیاری از پارامترهای دیگر نیز وجود دارد که بایستی با توجه به شرایط آب و هوایی محل نصب دستگاه محاسبه و متناسب با آن دستگاه ایرواشر مورد نظر طراحی و ساخته شود. ارائه تمامی این پارامترها با توجه به اینکه ایرواشرها در کلاس های مختلفی طراحی می شوند، از حوصله این متن خارج است و ما تنها پارامترهایی قابل فهم برای عموم را در جدول بیان کرده ایم. پاسخ این سوال کاملا واضح است که مصرف آب بالایی دارد ولی مصرف برق آن کم است. چونکه وقتی در سیکل سرمایشی کار می کند ، نیازی به کمپرسور (بر خلاف چیلر یا کولر گازی و …) نداشته و فقط یک فن است که با مصرف اندکی برق ، هوا را به داخل دستگاه مکیده و همزمان با پاشش آب در مسیر هوا ، عمل کاهش دمای هوا صورت می گیرد. قیمت ایرواشر صنعتی بستگی به ظرفیت دستگاه، نوع موتور، استفاده از انواع فیلتر ها، نوع سیستم گرمایش و… دارد.

  • از این رو اگر در شرایط اقلیمی خشک و آلوده زندگی می کنید، حضور یک ایرواشر خانگی می تواند هوای ایده آلی را برای تان ایجاد کند.
  • درواقع قطره‌گیر‌ها نوعی تله آب هستند که قطرات آب همراه با هوا را از یکدگیر جدا کرده و از پرت شدن آب به بیرون دستگاه جلوگیری می‌کنند.
  • مجموعه تخصصی دماتجهیز علاوه بر جواز کسب معتبر از اتحادیه صنف شوفاژ و تهویه مطبوع، دارای نماد اعتماد الکترونیکی بوده و فعالیت سایت فروشگاهی خود را از سال 1383 در دفتر مرکزی تهران آغاز نموده است.
  • روش کار ایرواشر برای ایجاد سرمایش ، به این صورت است که فن ، هوا را از ورودی دستگاه به داخل می کشد.
  • البته ممکن است محیط های غیرصنعتی دیگری هم وجود داشته باشند که به دلیل وسعت محیطی در این بخش دسته بندی شوند.

بنابرین سیستم سرمایش ایرواشر دارای پمپ ، لوله کشی آب ، افشانک های تزریق کننده و فیلتر تصفیه آب است. ایرواشر های خانگی اهمیت بسیار بالایی در جهت رفع مشکلاتی که در گذشته بابت تهویه هوا یا تامین هوای گرم و سرد وجود داشته، دارند. امروزه با استفاده از این محصول دیگر از این مشکلات خبری نیست و همچنین صرفه جویی بسیار زیادی در مصرف برق می شود. ایرواشر صنعتی دستگاهی می باشد که برای تامین هوای مناسب و تمیز با رطوبت و دمای تنظیم شده در محیط های صنعتی از آن استفاده می شود و هوا را از آلودگی پاک، و ذرات مضر را از بین می برد.

این دستگاه برای تامین گرمایش ساختمان ، باید دارای کویل گرمایشی باشد. در این حالت با افزایش میزان هوای ورودی به ایرواشر ، میزان رطوبت هوای خروجی قابل تنظیم است. محفظه خنک کننده را می توان مهم ترین قسمت سرمایش ایرواشر دانست.

هرچه آب اسپری شده سردتر باشد، رطوبت گیری آن بیشتر شده و هوا خنک تر می‌گردد. عمل سرمایش در ایرواشر با استفاده از سرمایش تبخیری صورت گرفته ولی در هواساز سرمایش توسط کویل آبی سرد یا کویل DX (سیستم تراکمی بخار) صورت می‌گیرد. از جمله موارد مهم که در مورد سیستم ایرواشر حایز اهمیت می‌باشد، توان خنک کاری دستگاه می‌باشد. در ادامه قصد داریم به تشریح تک تک اجزای تشکیل دهنده‌ی دستگاه هواساز ایرواشر مهریزان و همچنین اصول انتخاب آن‌ها و استاندارد‌هایی که باید در ساخت آن توجه نمود، بپردازیم. بخش دیگر دستگاه نیز که عمل گرمایش هوا را بر عهده دارد، مبدل حرارتی آن می‌باشد که می‌تواند از نوع کویل آب گرم یا کوره‌ی هوای گرم باشد.

یکی دیگر از دستگاه های تهویه هوا که در مجتمع و آپارتمان های مسکونی از آن استفاده می شود و به دو صورت گرمایشی و سرمایشی است، ایرواشر آپارتمانی می باشد. همچنین این دستگاه علاوه بر تنظیم دمای هوا با فیلتر، می تواند آلودگی های هوا را از جمله گرد و غبار را از محیط پاک کند و باعث تمیز شدن هوای ورودی فضاهای داخلی آپارتمان و کمک به تهویه مطبوع منازل شود. در موارد رطوبت زنی و افزایش میزان رطوبت درهوای خشک مخصوصا در فصل زمستان از آن استفاده می شود. این دستگاه معمولا روی پشت بام آپارتمان نصب می شود و توسط کانال کشی جریان هوای خروجی به اتاق ها و واحد ها وارد می شود. ایرواشر و هواساز دو نوع دستگاه تهویه مطبوع هستند که با راندمان بالا برای نصب سیستم های گرمایشی و سرمایشی در محوطه های صنعتی و ساختمان های مسکونی و اداری طراحی شده اند. دستگاه های ایرواشر و هواساز در بسیاری از جهات مانند یکدیگر عمل می‌کنند یعنی به عبارت ساده‌تر شیوه سرمایش و گرمایش در هواساز و دستگاه ایرواشر با یک هدف انجام می شود.

ایرواشر زیر سقفی

عمل افشاندن آب در مسیر عبور هوا، باعث می شود که بخش قابل توجهی از گرد و غبار و ناخالصی های موجود در هوا توسط آب گرفته و در تشتک زیرین دستگاه جمع شود. در واقع این سیستم به سیستم فیلتراسیون (شامل فیلترهای قابل شستشو آلومینیومی ، کیسه ای ، هپا و …) کمک می کند. این دستگاه ها معمولا در زیر سقف یا بالکن قرار می گیرند و در سایزها و توان های مختلف تولید می شوند.

قیمت هواساز ایرواشر

ایرواشر می تواند رطوبت هوا را تأمین کنند و آلودگی ها را توسط فیلترها حذف نمایند. این در واقع از مهم ترین مزایای ایرواشر به شمار می رود.از دیگر مزایای ایرواشر، هزینه های راه اندازی کمتر آنها نسبت به سایر سیستم های تهویه ای و خنک کننده است. برای خرید ایرواشرها باید در نظر داشت، اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها، میزان قابلیت ایجاد رطوبت یا به اصطلاح کلاس رطوبت زنی ایرواشر است، در بازار سه کلاس از این دستگاه موجود است. برای داغ شدن آب موجود در بویلرها لازم است آن‌ها را به یک منبع حرارتی وصل کرد. در دستگاه‌های کوچک می‌توان آن‌ها را به پکیج‌ها و آبگرمکن‌های خانگی وصل نمود و در دستگا‌ه‌های بزرگ تر اتصال به سیستم موتورخانه صورت می‌گیرد. کلیه کولر گازی های ارائه شده در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز دارای شناسه کالا و قیمت مناسب بوده و تخفیف‌های مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمت‌ها لحاظ گردیده است.

قیمت ایرواشر

اولین سیستم تهویه مطبوع مدرن توسط ویلیز کریر حدود 100 سال پیش طراحی شد. او طرحی در ذهنش داشت که با تماس مستقیم هوا با آب سرد بتواند عملکرد سیستم را بهبود ببخشد. که مشاهده کرد برخلاف سیستم های قدیمی علاوه بر کاهش دمای هوا رطوبت هوا افزایش می‌یافت. در سیستم جدید رطوبت هوا هم کاهش پیدا کرده است، او بیان می‌کرد زمانی که دمای آب پایین تر از دمای نقطه ی شبنم باشد این اتفاق می‌افتد، براساس همین طرح ایر واشر رو طراحی کرد.

مبدل حرارتی چیست و چه کاربردی برای صنایع دارد؟-بتا تهویه

مبدل های حرارتی هواخنک از سیستم جریان عمود بر هم سیالات استفاده میکند.کندانسور و اواپراتور ها و حتی سیستم خنک کنندگی اکثر خودروهای موجود که متشکل از رادیاتور و فن می باشند مبدل حرارتی هواخنک به شمار می آیند. ضمن تشکر از جنابعالی جهت اطمینانی که به نظرات فنی کارشناسان فروش دماتجهیز دارید، لازم به ذکر است اصولا تعیین و انتخاب برند محصول موردنظر براساس سابقه، قدرت برند، خدمات و قیمت محصول نهایتا توسط خریدار تعیین میگردد. اما درمبدل حرارتی، اغلب کاربران و خریداران برندهای پرفروشی مانند آذران تهویه، آذران صنعت امرتات و آکوامارین را با توجه به کیفیت، قیمت و خدمات بعد از فروش آن‌ها انتخاب و خرید می‌نمایند. برای نصب مبدل های حرارتی صفحه ای بزرگ بهتر است شاسی در نظر گرفته شود تا بدون تحمیل وزن اضافه به لوله ها در محل خود محکم گردیده و یا به صورت مستقیم در کف موتورخانه روی زمبن نباشد. مهمترین نکته در نصب مبدل صفحه ای نحوه اتصال لوله های ورودی و خروجی می باشد. مبدل حرارتی صفحه ای که بیش از صد سال است در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر ساختار عمدتا شامل دو مدل واشری و جوشی می باشد.

  • همزمان با آن، سیال دیگری که دمای متفاوتی دارد، از مجرایی وارد پوسته (شل shell) می شود و در پیرامون لوله ها شروع به حرکت می کند.
  • به منظور افزایش تماس سیال لوله ها با سیال داخل پوسته از لوله های U شکل در مبدل های حرارتی استفاده می گردد که امکان تمیز کردن آنها به صورت مکانیکی وجود ندارد.
  • مبدل حرارتی از نوع تماس مستقیم، که در این نوع مبدل مانعی بین سیالهای سرد و گرم وجود ندارد و به طور مستقیم سیال گرم و سرد با یکدیگر در تماس هستند و انرژی و حرارت، منتقل می گردد.
  • درمورد انواع مبدل حرارتی، اصطلاحاً به آن همرفت اجباری گفته می شود.

این صفحات فلزی بکار رفته در مبدل های صفحه ای، ورق های نازک فلزی پرس شده ای هستند که غالباً از جنس فولاد ضد زنگ می باشند؛ چراکه استحکام مناسبی داشته و توانایی تحمل دمای بالا و مقاومت در برابر خوردگی را خواهند داشت. صفحات این مبدل ها به گونه ای پرس می شوند که فرورفتگی هایی (کانال) با زاویه مستقیم، جهت هدایت جریان سیالی که وارد مبدل شده است، ایجاد شوند. در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز، اطلاعات فنی ده ها مدل از انواع مبدل حرارتی پوسته لوله و صفحه ای، از برندهای معتبر با گارانتی اصلی، جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید می توانید در ساعات اداری با کارشناسان بخش تجهیزات گرمایشی در مجموعه دماتجهیز تماس بگیرید.

تماس با ما

نقش ورق‌ها فلزی ایجاد سطوح تبادل دما و وظیفه واشرها، آببندی سطوح تبادل دما نسبت به یکدیگر و همچنین نسبت به محیط پیرامونی مبدل حرارتی صفحه‌ای است. در این نوع مبدل حرارتی سیال سرد و گرم توسط یک سطح جامد ثابت از یکدیگر جدا شده‌اند و انتقال از طریق سطح مذکور صورت می‌گیرد. به عوامل مختلف حرارتی و مکانیکی بستگی داره که مهمترین اونا عبارتند از نوع کاربرد ، فشار ، اصطکاک ناشی از ویسکوزیته ، افت فشار و خورنده بودن سیال. برای مثال وقتی یکی از دو سیال مایع و یکی هم گاز باشه ، عبور دادن سیال گازی از درون تیوب ها دشوارتره و بنابرین اونو از پوسته عبور میدن. یا اینکه اگه سیالی خورنده باشه با توجه به جنس تیوب ها و پوسته ، محل عبور سیال خورنده از تیوب ها یا پوسته مشخص میشه. یا اینکه معمولا سیال با فشار بالا رو از داخل تیوب ها عبور میدن و نه پوسته.

میزان تحمل فشار در مبدل حرارتی هوا خنک

زیرا چنانچه ضریب انتقال حرارت برای جریان سیال درون دستگاه (در فضای میان لوله‌های داخلی و خارجی) کم باشد، میتوان از لوله‌های داخلی که پره‌های طولی دارند، بهره گرفت. هدر پشتی به عنوان مجرایی برای خروج سیال از مبدل گرمایی محسوب میشود. در واقع این بخش به عنوان خروجی جریان سیال مایع یا گاز طراحی شده است. ورود جریان سیال به درون تیوبها یا لوله‌ها از طریق کانال صورت می‌گیرد. در مبدل حرارتی چند گذره از یک صفحه تقسیم کننده جریان استفاده می‌شود.

عملکرد مبدل حرارتی استخر

یک مبدل حرارتی صفحه ای از مجموعه ای از صفحات اعوجاج دار ساخته می شود. صفحات که معمولا از جنس استنلس استیل هستند توسط واشرهای لاستیکی مخصوص، کانال های آب بندی شده ای را تشکیل می دهند. الگوی خاص صفحات باعث آشفته شدن جریان حتی در اعداد رینولدز بسیار پایین می گردد. در نتیجه، ضریب انتقال حرارت نسبت به کانال صاف و لوله به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

انواع فن کویل معرفی 6 نوع اصلی Fan Coil در 21 دقیقه ویدیو-بتا تهویه

اینگونه جریان هوا پس از سرد و یا گرم شدن در داخل فضای مورد نظر فوت می شود. فن کویل نوعی مبدل حرارتی است که در فصل گرما، آب سرد تولیدی توسط چیلر یا مینی چیلر و در فصل سرما، آب گرم تولیدی توسط دیگ یا پکیج، درون لوله های کویل به گردش در می آید. از طرف دیگر هوای اتاق (هوای برگشتی) توسط مجموعۀ الکتروفن، به داخل یونیتفن کویل کشیده شده و پس از فیلتر شدن با عبور از روی کویل، تغییر دما پیدا می کند. در نهایت جریان هوای مطبوع شده از طریق کانال یا بصورت مستقیم، درون فضای اتاق­ دمیده می شود. وظیفه فن کویل در محدوده وظایف همه سیستم‌های تهویه مطبوع تعریف می­شود که کنترل و تأمین هوای گرمایشی و سرمایشی است. این کار در فن کویل به این صورت انجام می­شود که هوای موجود از میان کویل ها که حاوی آب سرد یا گرم هستند عبور داده می­شود تا افزایش یا کاهش دما داشته باشد و دمای مطلوب را به خود بگیرد.

در خصوص هزینه ارسال باید عرض کنم که هزینه ارسال فن کویل بسته به مقصد شما قابل تغییر است که در این خصوص هم پیشنهاد می کنم با همکاران ما تماس بگیرید تا راهنمایی دقیق انجام شود. تمام فن کویل‌ها دارای اجزای تشکیل دهنده زیر هستند که در ادامه به معرفی و شرح عملکرد هر کدام پرداخته شده است. کاستی یک طرفه ، مانند مدل چهارطرفه است با این تفاوت که دمپ هوا فقط در یک جهت انجام می شود.

کویل دستگاه ها معمولن از جنس مس با پوشش فین های آلومینیومی برای بیشتر شدن تبادل حرارتی استفاده می شود.درون کویل ها در زمتان آب گرمو در تابستان آب سرد جریان دارد. فن کویلفن کویل ها به صورت کلی شامل یک فن دمنده و یک مبدل حرارتی سرد و گرم است تا عمل انتقال حرارت و تهویه هوا را انجام دهد. 3_ در مکان هایی که رطوبت بالاست فن کویل ها نمی توانند به خوبی رطوبت را کنترل کنند و اینکار باید توسط دستگاه هواساز مرکزی انجام شود.

  • هرچند که در ظرفیت های مشابه، تقریباً گرانترین سیستم محسوب می شوند.
  • همان طور که از اسم این وسیله مشخص است، این مدل داخل سقف خانه ها نصب می‌شود و زیر آن یک دریچه بزرگ برای بازدید قرار می‌گیرد.
  • بهتر است پیش از خرید فن کوئل در اصفهان و یا هر شهر دیگر ایران کلیه فاکتورها و پارامترهایی را که در ادامه گفته می‌شود در نظر بگیرید تا تجهیزات مناسب فضای مدنظرتان انتخاب نمایید.
  • گاهی اوقات، آب از واحد مرکزی گرفته می‌شود که با تجهیزات ضروری از قبیل برج خنک‌کننده یا بویلر کامل می‌شود.
  • همچنین در انتخاب فن کویل باید به نکاتی مانند ابعاد دستگاه، زیبایی ظاهری، قابلیت کنترلی مناسب و قیمت آن نیز توجه کرد.
  • ارزان ترین نوع فن کویل که توکار بوده و مانند نوع کاستی در سقف کاذب تعبیه می شوند.

توزیع هوای سرد یا گرم در تمام سطح اتاق با حرکت شناور دمپرها به صورت اتوماتیک در جهت های افقی و عمودی امکان پذیر می باشد. من برای تهیه فن کویل بین فن کویل ایرانی و خارجی موندم و نمیدونم کدومو انتخاب کنم. لطفا بگین چه تفاوت هایی بین برندهای ایرانی و خارجی وجود داره و کدوم بهتره. به چشم در ادامه قصد داریم تا محصولات را برای فروش فن کویل های دیواری و کانالی به لیست محصولات سایت رجا تاسیس اضافه کنیم. در مدل‌های زمینی نیز ظرفیت هوادهی تقریباً مشابه مدل دیواری و بین 200 تا 900 CFM است. این ظرفیت در مدل دیواری فن کویل کمتر بوده و از 300 تا 800 CFM است.

فن کویل زمینی در ظرفیت های هوادهی 200 الی 1000 CFM طراحی و تولید می شود. این مدل از فن کویل بر اساس نوع برند در مدل های بالازن، روبه روزن، شیبدار، کوتاه و پایه دار موجود می باشد. همچنین فن کویل بر اساس دو نوع دو لوله و چهار لوله نیز تقسیم می گردند. فن کویل زمینی دو لوله مجهز به یک لوله رفت و یک لوله برگشت بوده به همین دلیل امکان تامین سرمایش و گرمایش یه طور همزمان را ندارند.

نحوه انتخاب فن کویل و تعیین ظرفیت

آب در درون لوله های مسی کویل جریان یافته و بعد از آن هوا توسط فن به سمت کویل ها هدایت می شود. هوا با سطح (گرم یا سرد) لوله ها برخورد کرده و هوایی سرد (در تابستان) و گرم (در زمستان) به محیط می وزد. باید ابراز نمود که استفاده از این دستگاه ها مستلزم تامین آب سرد و آبگرم مورد نیاز کویل حرارتی سیستم می باشد. به بیان بهتر، مکانیزم عملکرد فن کوئل به واسطه تامین انرژی الکتریکی و تامین آب مورد نیاز موجود در لوله های کویل حرارتی دستگاه عملیاتی می شود.

فن کویل زمینی آذر نسیم 400-CFM

برای دریافت مشاوره در رابطه با خرید فن کویل با تلفن های شرکت در ارتباط باشید. ۳ – نیاز به فضای کم جهت استقرار و عدم نیاز به کانال‌کشی و سقف کاذب (در انواع زمینی و دیواری). از نظر ظاهری این مدل یک دستگاه چهارگوش با چهار دمپر در چهار طرف خود است که کار این دمپرها پرتاب باد می‌باشد. قاعدتا به دلیل پرتاب باد از چهار طرف و مکش از وسط، این مدل چه در اتاق و چه در جاهای دیگر نصب باید در وسط سقف قرار گیرد. سهولت نصب نیز جزو ویژگی های این فن کویل محسوب میشود که به راحتی بر روی دیوار با کشیدن لوله درین و لوله های ورودی و خروجی آب نصب میگردد. اصالت و قدمت نقطه‌ی اشتراک «مرکز کنترل ایران (سهامی خاص) » و « هانیول » است.

فن کویل کاستی چهارطرفه کامپکت میدیا مدل MKD-500

فروشگاه تهویه فاتحی تمامی اطلاعات فنی را به همراه قیمت ها جهت مقایسه و خرید آسان، خارج از محدوده زمانی ومکانی و به آسان ترین روش ممکن، در اختیار مشتریان محترم قرار داده است. نوع دستگاه در پروژه ها با توجه به نوع معماری متفاوت است اما از نظر ظرفیت نسبت به فضای اشغال شده مقدار هوادهی باید محاسبه شود. معمولا در فن کویل ها از سه یا چهار دور انتخاب می شود که به صورت تک یا دو شفت هستند. به طور کلی فن وظیفه جابه جایی هوا را دارد.به این صورت که هوا از محیط و هوای تازه به کویل و خروجی فن کویل هدایت می شود.

هر چه باید درباره خرید این محصول بدانیم به ساختار، برند سازنده، ظرفیت و مدل آن برمی گردد که در ادامه به آنها بطور مفصل پرداخته ایم. می‌توان گفت این سری از سیستم‌های تهویه مطبوع شکل ظاهری مانند اسپلیت‌های دیواری دارند، و محل قرارگیری آنها روی دیوار در فضای داخلی اتاق می‌باشد. ظاهر شیک و دکوراتیو این مدل فن کویل مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و به پرکاربردترین آنها تبدیل شده‌است. در ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی بدون محدودیت به راحتی می‌توان از این سری سیستم‌های تهویه مطبوع به منظور ایجاد هوایی مطبوع بهره‌مند شد، و از ظاهر زیبای آن در دکوراسیون بهره‌مند شد. از برندهای مطرح موجود در بازار می‌توان به فن کویل یوراما اشاره نمود، که علاوه بر ظاهری زیبا دارای عملکردی مطلوب و سطح کیفیت بسیار بالایی می‌باشند. این دستگاه بخشی از سیستم تهویه مطبوع موجود در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی و … است.

علاوه بر شکل ظاهری، ظرفیت و هوادهی، ابعاد، جنس بدنه، جنس فن و قیمت مورد نظر از عوامل تعیین کننده در انتخاب هستند. تهویه مطبوع ماخ ، طراح و سازنده انواع سیستم های تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی از جمله انواع چیلر ، مینی چیلر ، هواساز ، یونیت هیتر ، ایرواشر و … در طرح ها و ظرفیت های گوناگون و مطابق با استانداردهای روز صنعت تهویه و تبرید است. محصولات ما مطابق با نیازها و درخواست های هر مشتری طراحی و تولید شده و به طور مستقیم از کارخانه و با قیمت مناسب به فروش می رسد. همچنین تهویه مطبوع ماخ عاملیت فروش انواع فن کویل های برندهای خارجی و ایرانی (در صورت موجود بودن) را تحت گارانتی اصلی شرکتی و با قیمت های مناسب بر عهده دارد.

برج خنک کننده مدار بسته cooling tower بالتیمور Baltimore آرشه کار-بتا تهویه

رسوب و خوردگی که از تبخیر آب ناشی می شود دارای کاهش چشمگیری می باشد. به وسیله فلنچ ورودی و خروجی آب ورودی و خروجی وارد و یا خارج می شود. از صنایع دیگری که فعالیت آنها به برج خنک کننده وابسته است می توان صنایع سیمان و ذوب فلزات را نام برد که بدون وجود برج خنک کننده قادر به فعالیت نمی باشند. این مدل معمولاً در مواردی که سطح باید تمیز و عاری از آلودگی باشد مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت این روش این است که جرم و پوسته در لوله ایجاد نمی‌شود و از این رو بهره وری بهتر و خرابی کمتری دارد. دسته بندی برج های خنک کننده بر اساس نوع مکش هوا شامل مکش طبیعی و مکش مکانیکی است و دسته ‌بندی بر اساس جهت حرکت هوا و آب شامل جریان متقاطع و جریان غیر هم جهت می باشد.

برج خنک کننده بر اساس تبخیر آب فرآیند خنک سازی سیال ورودی را انجام میدهد. آب گرم ورودی به برج خنک کننده دارای املاح میباشد که این املاح به مرور زمان سبب آسیب رساندن به قسمتهای مختلف آن می‌گردد. تجهیزاتی همچون تشتک، نازل، لوله‌های ورودی، پکینگ برج خنک کننده در معرض رسوب گرفتگی قرار دارند که ممکن است موجب کاهش راندمان برج خنک کننده گردد و یا سبب فشار به موتور و خرابی و از کار افتادن کل برج گردد.

  • امکان مونتاژ در محل کارخانه مدل مکعبی در ظرفیتهای بالا به صورت چندسلولی و در نتیجه حذف هزینه‌های حمل ترافیکی و هزینه مونتاژ در محل.
  • در هر یک از این شهرکهای صنعتی، حداقل یک شرکت سازنده برج خنک کننده به تولید تولید کولینگ مشغول است.
  • فن برج خنک کننده که به آن پروانه کولینگ تاور نیز گفته میشود، وظیفه هدایت هوا به داخل برج خنک کننده را بر عهده دارد و استفاده از آن باعث میشود راندمان و بازدهی دستگاه افزایش پیدا کند.
  • ساخت این نوع برج خنک کننده بسیار پرهزینه می باشد ولی عملکرد بسیار مطمئن دارد و برای صنایع حساس به کار می رود.

هواروب بهترين قيمت برج خنك كننده صنعتي يا كولينگ تاور را در ظرفيتهاي مختلف از جمله 20 تن و 40 تن و 100 تن تا 5000 تن را با تخفيف استثنايي تا پايان فصل تقديم صنعت گران عزيز مي كند. برج های خنک کننده تر FRP به دلیل مقاومت بالا بدنه و عدم تجزیه در مقابل نور خورشید و عدم پوسیدگی دارای کاربرد های بسیاری می باشند. برج خنک کننده تر همانطور که از نامش معلوم است برای خنک کردن و پایین آوردن دمای دستگاه ها در فرآیند تولید محصولات استفاده می شود. در برج خنک کننده، انتقال گرما به صورت یکسان و همزمان اتفاق می افتد.

انواع برج خنک کننده : کولینگ تاور جریان طبیعی

سیکل داخلی مجموعه ترکیبی میباشد که مایع یا سیال گرم در درون کویل آن در جریان است. این مدل همواره به عنوان کم هزینه‌ترین سیستم خنک کننده با آب شناخته میشود. شما فروش برج خنک کننده دست دوم هم دارید ؟ من واسه کارگاه مون میخام تا یک سال هم جمع میشه این کارگاه . جریان آب پس از گذر از لایه‌های پکینگ مدیا در مدل مکعبی از قسمتهای زیرین لایه آخر سطوح خنک کننده (پکینگ مدیا) در تشتک جمع آوری می‌گردد. سیستم توزیع آب دارای نظم بهتر در نتیجه سطوح پکینگ بهتر و بیشتر خیس می‌شوند.

مصرف آب در برج خنک کننده

3-دشواری تامین آب جبرانی در مناطق خشک و بیابانی که امروزه در کشور ایران بسیار زیاد می باشد. در درون دستگاه از الکتروموتورهایی که دارای سرعت متغیر هستند، بهره بگیرید. حفظ راندمان همیشگی دستگاه نیز یکی دیگر از تأثیرات اصولی دستگاه میباشد. در همین رابطه توجه به استانداردهای جهانی آب آشامیدنی امری کاملاَ الزامیست.

انواع برج خنک کننده

به منظور پخت و فرآوری نهایی، قطعات بدنه را در تماس با تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌دهند. این بخش فقط در کولینگ تاور هیبریدی به کار می‌رود و دائماً آب مدار باز را بر روی کویل پاشش می‌کند. سلام ؛ لطفا قیمت برج خنک کننده فایبر گلاس ظرفیت 90 گالن در دقیقه را اعلام بفرمایید . به طور مستمر گرمای دستگاه را چک کرده و دمای مناسب برج خنک کننده اطمینان حاصل کنید. چنانچه از برج خنک کننده صرفاَ برای خنک نمودن آب بهره میگیرید، به خصوص در فصول سرد سال، حتماَ یک بخاری و یا هیتر حوضچه ای برای دستگاه در نظر داشته باشید. دلایل این معضل نیز کاملاَ به شرایط پوسیدگی سطوح داخلی برج خنک کننده شباهت دارد.

بسیاری از واحدهای صنعتی به منظور جلوگیری از موضوع رسوب گرفتگی به اجبار با صرف هزینه بیشتر در خرید به سمت و سوی برج خنک کننده مداربسته هدایت می شوند. خب در پایان اگر واقعاً میزان تامین آب جبرانی یا رسوب گرفتگی برایمان اهمیت نداشته باشد بدون شک توصیه می شود که از نوع مدارباز استفاده کنیم. هر کارخانه بزرگ و کوچک امروزه نیاز مبرم به استفاده از تجهیزی با نام کولینگ تاور می باشد چرا که بواسطه آن می تواند گرمای اضافی تجهیزات خود را به بیرون انتقال دهد. کارخانجات قند، کارخانه رب، کارگاه های تزریق پلاستیک، شرکتهای فولاد و نیروگاه از مهمترین مصرف کنندگان این دستگاه حساب می شوند.